Hei!
Hva er det de har gjort?!
Jeg er veldig nysgjerrig på hva som har skjedd oppå garderoben min i klesskapet i leiligheten min.

Det kan umulig noen gang ha gått strøm eller vannrør der.
Vannrør/stammer går gjennom et annet rom,
El-sentralen (original 1975) finnes derimot i klesskapet, men i motsatt hjørne.
Også garderoben ble satt der i 1975.

Jeg har bodd her veldig lenge uten å ha oppdaget dette.

Jeg vil ikke rote og løsne plankene unødvendig, for på den andre siden av veggen bor en 25-årig dame, og jeg vil ikke at hun skal tro at jeg har revet i veggen for å kikke inn til henne.

Jeg er veldig nysgjerrig, så svar gjerne hva dere tror kan ha foregått :)

PS. bør kanskje legge til at det ikke finnes noe annet hjemmesløyd i denne leiligheten. Alt er gjort 110% fagmessig, foruten dette.

• Innside av et skap med planker og panel festet på veggen, kan muligens vise uferdig konstruksjon eller tidligere arbeid.
Sponplatene er trolig bare for å få et anlegg for dekkplater ovenfor garderoben, de dekker nok ingenting. Det gråaktige tyder på at det har vært noe der så man ikke kunne male veggene og taket. Eksakt hva dette har vært er vanskelig å vite, du sier at det ikke har vært en trommel for vann, avløp eller ventilasjon. Kanskje en mindre garderobe eller skap tidligere?

• Liker
Appendix og 1 annen
  • Laddar…
V vilhelm65 skrev:
Jeg vil ikke rote og løsne plankene unødvendig, for på den andre siden av veggen bor en 25-årig dame, og jeg vil ikke at hun skal tro at jeg har revet i veggen for å kikke inn til henne.
Jeg synes at TS' innlegg er rørende ☺

• Liker
Maria T og 1 annen
  • Laddar…
C
Ser spontant ut som at man har tettet igjen noen hull og at det har vært noe der tidligere. Ventilasjonsrør?
Hva er det røde som stikker fram under platen på høyre side?

Sist redigert:
Spennende.
Hvor stort er det umalte området?

Kan man dra frem garderoben og se om det finnes flere ledetråder på veggene bak den?

• Haha
1
  • Laddar…
Det røde er et rødt-gjennomsiktig bånd som i tillegg ser ut til å henge helt ned til gulvet.
Kan det være noe fra emballasjen som var rundt skapet en gang i tiden?
Det umalte i taket er ca 28x38 cm og så ser det ut til å fortsette med samme mål nedover.
Dessverre er skapet plassert direkte på betongplaten. Og rundt det er to lag med plastmatte, så for å skyve det ut må man løfte det.

Formentlig mente håndverkerne at hvis det ikke synes, så finnes det ikke. Hvis du ikke bruker hjørnet, og ikke engang har oppdaget det tidligere, da kan du overse det, eller hvis du er handy, kan du fikse det selv. (fest en heldekkende sponplate på baksiden og mal hele området. Det kan ha vært ventilasjonsrør i veggen, eller har de åpnet for å få liket ut av skapet :crysmile:

• Liker
Appendix
  • Laddar…
C
Min far hadde i sin leilighet en ventilasjonskanal med en "brystning" i enden av kanalen... Det viste seg at "ventilasjonskanalen" bare ledet til naboens leilighet... Snakk om ventilasjon:D:D

• Liker
Appendix
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.