Er det noen som vet hvor man kan få tak i Plasticerare/Superplasticerare beregnet for bruk i betong i Norge?

Googlet litt og det ser ut som at man som privatperson ikke kan få tak i disse produktene...

Noen som vet?

Takk!
Kjell

Gjennom noen betongstasjon skulle jeg tro.

Hva skal du gjøre med dem?

H heimlaga skrev:
Gjennom noen betongstasjon skulle jeg tro.

Hva skal du gjøre med dem?
Litt generelt støpearbeid i form, men først og fremst nå benkeplater til kjøkkenet er planen.

K

Jaha....til benkeplater skal du jo ha betong som er så tykk at den ikke går å pakke i formen uten plastiseringsmiddel? Den skal jo ha så få vannporer som mulig og da skal vannmengden holdes nede så sementen kan binde det meste vannet.

Til vanlige støpinger trenger du ingen tilsetningsmidler.

• Liker
kjellon
  • Laddar…
Jeg har kjørt med expanderbetong og det blir helt porfritt uten noen tilsetninger.

mexitegel mexitegel skrev:
Jeg har kjørt med ekspanderbetong og det blir helt porfritt uten noen tilsetninger.
Hmm, ok.
Hvor trög/lettflytende er ekspanderbetongen?
Vil helst slippe å vibrere for mye...

Ekspanderbetongen er meget lettflytende og skal ikke vibreres i det hele tatt. Det holder med noen slag med gummiklubbe rundt formkanten.

F
H heimlaga skrev:
Jaha....til benkeplater skal du jo ha betong som er så tykk at den ikke går å pakke i formen uten plastiseringsmiddel? Den skal jo ha så få vannporer som mulig og da skal vannmengden holdes nede så sementen kan binde det meste av vannet.

Til vanlige støpninger trenger du ingen tilsetningsmidler.
Har også vanskelig for å se noe problem å lage en benkeplate uten flyt.

Jeg har en flaske flyt (1 liter) og jeg fikk riktig nok tak i den via en betongstasjon og det var i prinsippet en almiss fra en snill betongentreprenør når jeg hadde problemer med en støpning. Når jeg hentet det så fortalte de at det er ikke noe de gir ut til privatpersoner (og at jeg ikke skulle drikke det).

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.