N
neo11
Huseier
· Stockholm/Bromma
· 2 470 innlegg
neo11
Huseier
- Stockholm/Bromma
- 2.470 innlegg
A bruk har man egentlig nede ved mark som sokkel.
Men fungerer også som tynt grunningsbruk.
Så sier som ovenfor, slammere tynt.
Og så stokke og pusse med b bruk.
Om det finnes et lokk på muren kunne jo c bruk fungert bedre, men er ikke satt inn i ditt prosjekt.
Men fungerer også som tynt grunningsbruk.
Så sier som ovenfor, slammere tynt.
Og så stokke og pusse med b bruk.
Om det finnes et lokk på muren kunne jo c bruk fungert bedre, men er ikke satt inn i ditt prosjekt.
Er ikke helt med på hva du mener med lokk på muren... jeg har murt 3 rader med leca, så skal det settes et veksthus på (byggesett, aluminium).N neo11 skrev:
Det høres ut som en utsatt konstruksjon, noe som taler for A-bruk for tunngrunnlaget.BiFuel skrev:
Det sikreste er at det finnes et tak av plåt som stikker ut over murverket med pussen. Trenger vann inn bak pussen, vil den lett sprekke ved frost.
Ja, det blir nok ganske utsatt. Drivhuset har en aluminiumsliste som skal dekke toppen av pussen, men det er nok risiko for at den ikke kommer til å dekke helt.Claes Sörmland skrev:
N
neo11
Huseier
· Stockholm/Bromma
· 2 470 innlegg
neo11
Huseier
- Stockholm/Bromma
- 2.470 innlegg
3 skift med leca betyr at muringen er ca 60 cm høy?
Grunn med a mørtel og puss med b mørtel.
Som skrevet ovenfor, så kan det ikke renne ned vann i stenen ovenfra og bak.
Da fryser det til slutt i stykker.
Har du det, bør du droppe b mørtel og kun bruke sementmørtel A, så holder det lenger.
Grunn med a mørtel og puss med b mørtel.
Som skrevet ovenfor, så kan det ikke renne ned vann i stenen ovenfra og bak.
Da fryser det til slutt i stykker.
Har du det, bør du droppe b mørtel og kun bruke sementmørtel A, så holder det lenger.
Ja, 60 cm. Jeg skal se hvordan det blir når vi har fått sammen rammen oppå. Hvis det ser ut som det er fare for vann, så får jeg prøve å finne et passende blikk å legge der.N neo11 skrev:
På baksiden kommer jeg til å gjenfylle for å nå opprinnelig marknivå. Kan jeg slamme 2 ganger og deretter sette platonmatte mot veggen før jeg gjenfyller? Det føles unødvendig å pusse der det ikke kommer til å synes. I så fall, hvor lang tid mellom omgangene med slamming?Claes Sörmland skrev:
Klikk her for å svare