Hei, jeg holder på å installere en vedovn Husqvarna 727. Den skal stå murt inn på et fundament av leca stein, vil bli ca 20 cm leca stein direkte ved hver side respektive bak den. Under blir det en vedluke. Har murt med kc c mørtel, kommer til å pusse med det samme (men kc c fin). Skal jeg ha grunningsmørtel A samt pusse nett før eller fester det uansett? Kan det bli galt med varmen/bevegelser med nett og en A-grunningsmørtel? Regner med å legge 10mm puss.
/Fredrik\
/Fredrik\
Nett og A-mørtel innendørs føles som overkill. Tradisjonelt har man brukt kalkmørtel direkte på innendørs. Fra 50-tallet tilsvarende C-mørtel. Dessuten er A-mørtelen stivere og har mindre evne til å bevege seg uten å sprekke. (Men utendørs er det bra fordi det er vanntett.)
Sist redigert:
Claes Sörmland skrev:
Takk, da kjører jeg mørtelen direkte på
Mvh Fredrik
Klikk her for å svare