Skal mure en ikke-bærende innervegg som skal separere vaskerom og bad. Vi har nylig støpt gulvet som den skal mures på. (Røft og vakkert ble det.) Veggen skal mures sammen med eksisterende vegg oppover og mot den ene siden. På den andre siden skal jeg montere en dørkarm. Jeg har boret litt for å sette i armeringsjern nedover. Tenkte å lage noen lignende anordninger i den eksisterende veggen. Tenkte at det øker stabiliteten litt? Tror dere at det holder? Det skal ikke henges noe spesielt der. På det meste kanskje noen faller inn i veggen.
Samme type av stein som i veggen?
Du tenker helt riktig med jern nederst. Skulle også hatt på siden. Har du brukt ankermasse til disse? Det er bra at de sitter stødig. På samme måte i hullene til steinen kan du med fordel bore i større dimensjon og fylle med ankermasse. På denne måten har du litt bevegelsesfrihet til å flytte steinen og hullet trenger ikke være eksakt. Skal veggen pusses også?
Har ikke festet armeringsjernene ennå. Kan fikse med ankermasse. Tenker å ha i siden også. Jeg er litt usikker på hva stenen heter. Kan sjekke dette. (Spesielt usikker på de eksisterende litt mer mørkegrå.) Vi skal etter hvert flislegge veggene, men er usikker på om vi flislegger hele veien opp. Alle beslutninger er ikke tatt.
Om det er den steinen som man ser i bildet så heter den lecablock. Hva jeg funderer litt på er hva det er murt med. Er materialet på veggen lettslipt, porøst eller hardt?
Beklager at jeg har vært stille. Oppvaskmaskinen gikk i stykker, så det ble en pause. Veggen er murt og vi håper at det ble bra nok... Takk for svarene.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.