Jeg har en ganske dårlig skorstein av tegl i dag som jeg har tenkt å renovere over mønet med leca i stedet og puss utenpå det. Jeg har tenkt å bruke 9x19x59 blokker men lurer på om det er for svakt? Det blir rundt 4 blokker høyt / 80-90cm.

Er det bistålsarmering som skal brukes til dette selv om det ikke finnes uttak for armering i blokkene?

Hvilken type mørtel er egnet for mur / puss for en skorstein? Jeg vil ha innsatsrør og isolasjon rundt dette, så varmen ut i blokkene vil sannsynligvis ikke bli så stor.

Målene på bildet er ikke nøyaktige...
Skisse av skorstein med mål for kaminkanaler, kjøkkenvifte, og ikke brukte kanaler. Total dimensjon: 810x540 mm.
 
  • Liker
jogis
  • Laddar…
Jeg foreslår at du sjekker med feieren så han ikke får hjertesnurp ved neste feiing.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.