Jeg har en ganske dårlig skorstein av tegl i dag som jeg har tenkt å renovere over mønet med leca i stedet og puss utenpå det. Jeg har tenkt å bruke 9x19x59 blokker men lurer på om det er for svakt? Det blir rundt 4 blokker høyt / 80-90cm.
Er det bistålsarmering som skal brukes til dette selv om det ikke finnes uttak for armering i blokkene?
Hvilken type mørtel er egnet for mur / puss for en skorstein? Jeg vil ha innsatsrør og isolasjon rundt dette, så varmen ut i blokkene vil sannsynligvis ikke bli så stor.