Nå var baderomsgulvet støpt og vannes for fullt så det skal begynne å planlegges på alvor hvordan detaljer skal se ut og gjøres. Da Glassbetong ikke var noe bra materiale se
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=byggmatr;action=display;num=1127327305
så skal denne veggen på ca 30cm fikses dit på en annen måte. Da den skal holde å henge en dusjdør i så kan den jo ikke være for svak. Men vi vil ha den så tynn som mulig. Noen som har gode tips på materiale? Vurdert både leca og ytong men da kreves nok en type ramme eller lignende for å sikre døren. En idé er å stille stålprofiler som man fyller med ytong eller lignende hva tror dere om dette??
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=byggmatr;action=display;num=1127327305
så skal denne veggen på ca 30cm fikses dit på en annen måte. Da den skal holde å henge en dusjdør i så kan den jo ikke være for svak. Men vi vil ha den så tynn som mulig. Noen som har gode tips på materiale? Vurdert både leca og ytong men da kreves nok en type ramme eller lignende for å sikre døren. En idé er å stille stålprofiler som man fyller med ytong eller lignende hva tror dere om dette??
Ingen med noen ideer??
Akkurat nå så er jeg inne på å bygge denne veggen av stålprofiler og minerittplater. Noen som ser noen store problemer med dette?
Akkurat nå så er jeg inne på å bygge denne veggen av stålprofiler og minerittplater. Noen som ser noen store problemer med dette?
Mineriten er litt sensitiv for slag :-/ Har du sjekket deres hjemmeside? Det finnes jo flere typer minerit 
http://www.tepro.se/index.asp
http://www.tepro.se/index.asp
Hadde ikke vært der og sett, men nå blir jeg nok enda mer bestemt at dette virker fornuftig. Klippet fra den siden "VT-platen har doble fuktbarrierer. Den er tett både på forsiden og baksiden. Det betyr selvfølgelig ekstra sikkerhet ved redusert risiko for at vann eller fuktig luft kommer inn i regelveggen. Minerit VT-plate gir regelveggen egenskaper som ligner den murede veggens." at den blir lik en murt vegg er jo akkurat det jeg vil. Hvor slagfølsomme er disse? Den ene siden vil jo få fliser mens den andre bare malt i samme farge som skorsteinen. Tenkte meg at man nesten fyller veggen med spikerslag så man uten problemer kan henge dusjdøren i en spikerslag.
Det blir kanon du. Men bare et godt tips... Bomb ikke veggen med stendere kortla der du skal ha tingene istedenfor. Og en greie til våtromsplaten er ganske okul å male på iom at du må bredsparkle etter monteringen så jeg mener at du bør kle den siden som skal males med gips... Det er ikke nødvendig men det letter malejobben.....Snuttjulle skrev:
Blir nok å kjøpe dusjhjørnet før så vet man hvor man skal sette en ekstra regel. På bare 30cm så finnes det jo ikke så mye å spille på.
En grunn til at jeg ikke vil ha gips er nettopp dette med baderom i kjelleren men takk for tipset.
Klikk her for å svare