klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Jeg ville byttet platen (den ser jo ut til å ha gjort sitt), satt inn isolasjon (kanskje 50mm isopor, eller hva som får plass) og så en annen plate på innsiden.

På utsiden hadde jeg så brukt fasadefug (eller lignende - men IKKE silikon) rundt om slik at det tetter ordentlig, både slik at det ikke renner inn vann/smeltevann i underkant over tid og for å tette mot trekk, og så malt.

Da burde dere både få en løsning som fungerer over tid, varmere og mindre kald trekk og mindre risiko for kondens på innsiden.

En hurtigløsning, hvis dere ikke kan gjøre hele jobben nå på vinteren, er en isoporplate som dere trykker på innsiden så lenge som det er skrevet ovenfor, så tar dere renoveringen når været er varmere.
Det fjerner ikke mugg, men vil jo gi en viss isolasjon mot ev. sporer en kort tid i hvert fall. Men det må fikses tror jeg, ellers er risikoen også at det sprer seg fuktskader ned i vinduskarmen/fasaden osv. over tid...
Takk! Det får bli hurtigløsninigen til å begynne med, deretter skal vi sette inn et vindu for å forsøke å gjenskape hvordan det så ut tidligere.
 
Takk alle for deres svar, det settes pris på. Som jeg har sagt i tidligere svar så blir det en kortsiktig løsning nå i vinter, for deretter å sette inn et ordentlig vindu og etterligne hvordan det så ut en gang i tiden da huset ble bygget.
 
  • Liker
klaskarlsson og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.