7.153 lest ·
2 svar
7k lest
2 svar
Møte mellom sokkel ved gulv i ulike nivåer
Skal sette sokkel i kjøkkenet der vi har fjernet laminatgulv og slipet opp gulvbordene under. Jeg begynte med stuen tidligere der jeg satte almogsokkel som er 10 cm høy. Nå når jeg skal sette sokkel i kjøkkenet så skulle den trenge å være ca 2 cm høyere for at de skal være jevne i overkant da gulvet er lavere.
Hvordan ville dere løst dette?
Har allerede kjøpt sokkel til kjøkkenet av samme modell som til stuen.
Hvordan ville dere løst dette?
Har allerede kjøpt sokkel til kjøkkenet av samme modell som til stuen.
Hjørnekloss for gulv av riktig størrelse. Da synes ikke differensen. Alternativt snekrer du en egen i stedet for å kjøpe, forutsatt at du har maling i riktig farge. Google har ganske gode tips. Jeg selv hadde lignende problem men akkurat i det tilfellet skulle jeg bare fortsette listen 1 dm etter hjørnet mot fôr rundt toalettdøren. I det tilfellet sagde jeg bare ned listen men det vil du nok ikke komme unna med i dette tilfellet.
Søk på "hjørnekloss gulv".
Søk på "hjørnekloss gulv".
Er sokkelen malt fra fabrikk? Vet du hvilken NCS-farge? Eller har dere selv malt så du har farge hjemme?
Jeg ville sette en høvlet list, for eksempel 15 x 21 mm, og deretter montere sokkelen oppå for å heve den tilsvarende differansen (høvlet finnes ikke i 20 mm på hyllen, så alternativet er å klyve ned en bredere planke, men 1 mm tror jeg du kan trylle bort ved overgangen).
Har du tilgang til maling i riktig farge, maler du listen, og vips har du en sokkel som løper i samme linje.
Er sokkelen fabrikkmalt, kan det bli vanskelig å få en usynlig overgang, men da kan du som alternativ behandle listen slik at den ser ut som det nyslipte gulvet, og da virker det som om gulvet "flyter ut" og er bredere .. litt av en synvilla.
Jeg ville sette en høvlet list, for eksempel 15 x 21 mm, og deretter montere sokkelen oppå for å heve den tilsvarende differansen (høvlet finnes ikke i 20 mm på hyllen, så alternativet er å klyve ned en bredere planke, men 1 mm tror jeg du kan trylle bort ved overgangen).
Har du tilgang til maling i riktig farge, maler du listen, og vips har du en sokkel som løper i samme linje.
Er sokkelen fabrikkmalt, kan det bli vanskelig å få en usynlig overgang, men da kan du som alternativ behandle listen slik at den ser ut som det nyslipte gulvet, og da virker det som om gulvet "flyter ut" og er bredere .. litt av en synvilla.
Sist redigert:
Klikk her for å svare