Hei på dere!

Jeg er i ferd med å bygge et mer solid drivhus med mulighet for å bli en mer solid bygning ved behov i fremtiden. Per dags dato har jeg kommet så langt at jeg muret opp med lecablokker som grunn, eller støttemur, eller hva i huleste det skal kalles. Tanken er at det over lecablokkene skal oppføres vegger med 45x95-reglar.

Nå til spørsmålet, har det noen større betydning om jeg legger et lag mørtel for å fylle opp sporet/sporene i lecablokkene før jeg legger en bunnsvillpapp/cellplastsvill? Som amatørbygger tenker jeg at litt mørtel ville hjelpe bunnsvillpappen å ligge bedre, men jeg ser også problemet med at det rimeligvis trengs å gjøres med ganske bra presisjon, dvs få det jevnt.

Takknemlig for svar!
 
Man pleier å snu øverste lecan med den glatte siden opp.
 
  • Liker
Stefan N
  • Laddar…
Legg bruk i skårene og dra av med mursleven, det blir bra automatisk.
 
Det går alldeles utmerket å jevne av med litt mørtel. Du har jo fine kanter å dra av mot slik at det blir tilstrekkelig jevnt.
 
Bruket pleier å sprekke når man spikrer syllen.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.