Rickard.
Er ikke den karmen for 70mm stendere? Målet 95 ville da være inkl gips 70+12,5x2?

Bortsett fra det tenker jeg at det bør fungere, men jeg ville enten kjøpt en pocketkarm for doble plater direkte eller bare løst det med en foringslist eller klakkfôr.
 
  • Liker
BirgitS
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Er ikke den karmen for 70mm stendere? Målet 95 ville da være inkl gips 70+12,5x2?

Foruten det tenker jeg at det bør fungere men jeg ville enten kjøpt en pocketkarm for doble plater direkte eller bare løst det med en foringslist eller hjørnefór.
Yes. Er tenkt for 70mm stender. Prøver å gjøre veggen så smal som mulig, derfor tanken om å gjøre som på bildet ovenfor i stedet for 70 + osb + gips og en bredere karm
 
Rickard.
H Herr Amadeus skrev:
Yes. Er tenkt for 70mm regel. Forsøker å gjøre veggen så smal som mulig, derfor min tanke å gjøre som på bildet ovenfor i stedet for 70 + osb + gips og en bredere karm
Jeg er ingen ekspert på emnet og har bare montert en pocketkarm, men ut fra den erfaringen tror jeg det vil fungere forutsatt at det var en feil i tegningen som det ser ut til å være. Jeg tror heller ikke den mm du ville "miste" vil synes (om du bruker 12mm plate).
 
Rickard. Rickard. skrev:
Jeg er ingen ekspert på emnet og har bare montert en pocketkarm, men ut fra den erfaringen tror jeg det kommer til å fungere forutsatt at det var en trykkfeil i tegningen som det virker å være. Jeg tror heller ikke den mm du skulle "miste" kommer til å synes (om du bruker 12mm plate)
Tenker det samme. Tanken var å bruke 12mm konstruksjonsfiner og deretter 12,5mm gips. Blir 0,5mm forskjell per side så tenker det burde fungere superbra?
 
  • Liker
Rickard.
  • Laddar…
Det funker du gjør jo et 70-fag av den. Men veggen blir veldig "slapp" med enkelgips. Selv med en OSB bak så svikter min ene pocketkarm. Så sitter den litt utsatt så hadde jeg ofret de 25mm det innebærer å slippe frem OSB-platen. Dette er en 80 dør. Så har jeg satt en 1m dør også. Der har jeg satt en 22 mm OSB, det ble skikkelig stabilt. Jeg har brukt vanlige pocketkarmer for enkelgips, da de er vanligst og billigst. I den har jeg da stukket inn OSB i slissen (Den tykke freste jeg ned til 12 mm i enden. Så gips utenpå, som går frem til kanten. Så får jeg sette en klakklist eller lignende, dit har jeg ikke rukket ennå:)
 
M mojjen skrev:
Det funker du gjør jo et 70 fag av den. Men veggen blir veldig "raplete" med enkelgips. Selv med en OSB bak så svikter min ene pocketkarm. Så sitter den litt utsatt så hadde jeg ofret de 25mm det innebærer å slippe fram OSB-platen. Dette er en 80-dør. Så har jeg satt en 1m dør også. Der har jeg satt en 22 mm OSB, det ble skikkelig stabilt. Jeg har brukt vanlige pocketkarmer for enkelgips, da de er vanligst og billigst. I den har jeg da stukket inn OSB i sporet (Den tykke freste jeg ned til 12 mm i enden. Så gips utenpå, som går fram til kanten. Så får jeg sette et klakkfôr eller lignende, dit har jeg ikke rukket ennå:)
Kommer til å kjøre plate + gips hele veien. Er allergisk mot enkelgips så hadde bare irritert meg i fremtiden ellers!
 
  • Liker
Rickard. og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.