Hei

Har kjøpt sånt ledningsbeslag på bauhaus. https://www.bauhaus.se/ledstangsbeslag-matt-silver.html

Noen spørsmål

Jeg har hull i trapprekkverket som er litt større enn skruen - riktig?

Jeg har gips + osb. Litt usikker på hvor stenderne er og om det passer der jeg vil ha beslaget på rekkverket, er det nok om det bare fester i OSB? Tanken er å ha 4 beslag på en ca 3 meter rekkverk.

Takk på forhånd.

J
Ingen svar ennå har da fått til det ??

Nei dessverre. Men skal prøve å gå i gang med det i løpet av juleferien.

J
Hva har du for tykkelse på OSB, den er litt grovkornet og til en viss grad porøs. Normalt er rammeverk i vegg 600 C/C, kan du finne en, banke etter dype lyder eller bruke regelsøker, så kan du få på plass 4 holdere på 3 meter, 4 X 600 = 2400. Det er det beste for å få det til å holde, for min del tvilende til holdbarheten i OSB om det er barn som pleier å henge og rykke i rekkverk.

Kan prøve å finne noen regel i det minste.

J
Micro553 Micro553 skrev:
Kan prøve å finne en regel i alle fall.
Finner du noe som virker som en regel, kan du bore med en liiiiiten borr og kjenne om det er tre bak, gips og OSB er baraca 26 mm, så er det ikke noe, så hopper boret inn. Det beste om du finner noe, er å bore med en borr som er noen mm tynnere enn kjernen på gjengen som skal feste, biter bra uten å sprekke om du kommer litt på siden.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.