jeg har kommet frem til momentet; montering av innerdør i lettbetongvegg. Jeg har banket ned all gammel puss så jeg har "ren" lettbetong fremme.
Hvordan skal jeg gjøre med pussen mot dørkarmen? Jeg har to alternativer som jeg ser det akkurat nå (kan jo finnes et par alternativer til som jeg ikke ser, jeg er jo amatør 😄
Alt. 1: pusser mot dørkarmen og monterer listverk. Karmen altså i liv med ferdig pusset vegg.
Alt. 2. Monterer dørkarmen i "midten" av lettbetongveggen og pusser små "omslag".
Nå kom jeg på et 3dje alternativ selv...
Alt. 3. Som alt 1 men uten listverk. Holder overgangen mellom tre og puss? Uten å sprekke?
Hvordan skal jeg gjøre for å få det pent?
Hvordan skal jeg gjøre med pussen mot dørkarmen? Jeg har to alternativer som jeg ser det akkurat nå (kan jo finnes et par alternativer til som jeg ikke ser, jeg er jo amatør 😄
Alt. 1: pusser mot dørkarmen og monterer listverk. Karmen altså i liv med ferdig pusset vegg.
Alt. 2. Monterer dørkarmen i "midten" av lettbetongveggen og pusser små "omslag".
Nå kom jeg på et 3dje alternativ selv...
Alt. 3. Som alt 1 men uten listverk. Holder overgangen mellom tre og puss? Uten å sprekke?
Hvordan skal jeg gjøre for å få det pent?
Sånn ser min ut. Dette er dør gjennom gamle ytterveggen(utbygging)Haba_tsutt skrev:jeg har kommet frem til momentet; montering av innerdør i lettbetongvegg. Jeg har banket ned all gammel puss så jeg har "ren" lettbetong fremme.
Hvordan skal jeg gjøre med pussen mot dørkarmen? Jeg har to alternativer slik jeg ser det akkurat nå (kan jo finnes et par alternativer til som jeg ikke ser, jeg er jo amatør 😄
Alt. 1: pusser mot dørkarmen og monterer listverk. Karmen altså i samme nivå med ferdig pusset vegg.
Alt. 2: Monterer dørkarmen i "midten" av lettbetongveggen og pusser små "smyger".
Nå kom jeg på et tredje alternativ selv...
Alt. 3: Som alt 1 men uten listverk. Holder overgangen mellom tre og puss? Uten å sprekke?
Hvordan skal jeg gjøre for å få det pent?
Kanskje kan hjelpe deg på vei...


Klikk her for å svare
