286 lest ·
3 svar
286 lest
3 svar
Hvordan fylle ut/isolerer/pynte opp montering av dørkarm i kjeller?
I kjelleren finnes det en metalldør som er montert i henhold til bilder. Dørkarmen smelter dog ikke veldig bra inn i veggen og i tillegg kan jeg synes at det blir vel kaldt ved akkurat sprekkene da det er ganske stort gap (lyd, trekk, kulde). Ser at forrige eier har begynt med grå silikon (synes på et av bildene) og jeg lurer rett og slett på hva jeg har for alternativer for både isolere samt gjøre det penere. Det jeg har kommet på hittil er å bruke byggskum (vet dog ikke hvordan avslutte pent) eller fortsette og presse på grå silikon som kanskje kan males over. Hva ville dere gjort? Trenger ikke være superpent men isolere og være bedre enn nå. Takk!
Mats-S
Bygningsveteran
· Sollentuna
· 3 619 innlegg
Mats-S
Bygningsveteran
- Sollentuna
- 3.619 innlegg
Om du skal ha det pent så blir det nok til å fjerne den siste biten av pusset mot døren, pusse mot døren med typisk 5 mm sprekk igjen til døren, fuge sprekken med byggfugemasse for utendørs bruk.
Men rent funksjonelt kan du fortsette med grå silikon/byggfugemasse.
Men rent funksjonelt kan du fortsette med grå silikon/byggfugemasse.
Ville det vært noen fordel å bruke fugeskum over for eksempel byggfugemasse? Eller spiller det i prinsippet ingen rolle i dette tilfellet? Tenker mest på at det kanskje isolerer litt bedre?Mats-S skrev:
Det endte med at jeg klemte inn en bottningslist og deretter byggfug. Ble ganske bra tror jeg!
Klikk her for å svare