Jeg tenkte å bytte fliser på kjøkkenet mellom under- og overskap. Har fått rådet om å først skru fast 6mm gipsplate. Jeg trenger 45x7,2 meter, men har hørt fra noen at jeg må sette fast gipsen på en spesiell måte og ikke bare kløyve to 2440mm plater og skru fast?
Hvordan er det med dette?

Du skal lime fast gipsen.

Kan kan man men det blir litt mer kronglete å sparkle.

Hva er bökigare?

Jeg forstår ikke helt spørsmålet.. Kanskje mener din rådgiver at når du først har revet den gamle flisen så må du nok fikse gips også.

Eller mener du at du ikke skal bytte flis? Uten at du vil flislegge nytt oppå det gamle?

Jeg skal fjerne gammelt flis som sitter direkte på sponplate. For å slippe å sparkle osv, fikk jeg rådet å sette opp 6mm gips i stedet. Dog var det hvordan skjøter og saging av gips jeg var forvirret om.

Okei bedre klarspråk :) Det har ingen betydning hvordan du skjøter. Kapp og lapp og lag hvordan du vil, bruk bare ordentlig med godt lim. Små ujevnheter i skjøtene og lignende retter man jo opp med fiksen senere når det flislegges.

Skal jeg lime gipsplaten på sponplaten? Ikke skru?

Du kan gjøre hvilket som, men skruing er mer jobb og trengs jo egentlig ikke.
Faktum er at når flisene har falt ned kanskje du synes at det ikke ser så ille ut, så da kan du jo hoppe over gipsen, den er jo bare for å få det jevnere.

Oki! Takk for hjelpen!

Overskapene sitter 7,2m opp og benken er 45m lang???:wow:

Du kan lime med settlim type pl600 eller skru. Valget er fritt, tror dog jeg hadde valgt å skru da det er lettere å bytte fliser+gips neste gang.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.