Man bør tydeligvis heve gipsplatene noen centimeter fra betonggulvet på grunn av fuktigheten. Mitt spørsmål er, hva skal man ha under hevelsen hvis man ikke skal legge nytt gulv? Det andre spørsmålet er, hvis man skal avrette etter at man har reist veggen, kan avrettingsmassen skade gipsen? Skal man la avrettingsmassen renne inn under gipsplaten?
Medlem
· Västernorrland
· 12 028 innlegg
Men hva har man i så fall for fukt som kun tar seg opp i gipsplatene?
Medlem
· Västernorrland
· 12 028 innlegg
jo såklart er det fuktkänslig men har man så mye fukt i platen så synes jeg nok man skal fundere over det i første hånd.
Tenker mest som en sikkerhetsforanstaltning, har egentlig ingen anelse om fuktinnholdet men føles ikke som en alt for krevende foranstaltning heller. Derimot er jeg ganske usikker når det gjelder å flytsparkle og den som tar seg inn under gipsen. Vet ikke hvordan det påvirker.Stefan1972 skrev:
Det at man hever gipsen er jo for å få tett ved taket som skrives ovenfor eller for å få en større bevegelsesmargin for f.eks. parkettgulv. Har aldri hørt at det har med fukt å gjøre. Skal man flytesparkle forsøker man jo å få gipsen så tett mot platen som mulig da det blir lettere å tette.
Klikk her for å svare