Et utseendespørsmål jeg veier frem og tilbake....
Har satt opp fliser over kjøkkenbenken. Ved kortsiden av kjøkkenbenken følger flisene benkeplaten (ca 60cm dyp) hele veien ut. Over flisene er det overskap med en dybde på ca 35cm.

Skal/bør man la fliselisten følge flisene hele veien ut, eller bør man avslutte den ved forkant av overskapene?

Om man slutter ved overskapene må man i stedet mykfuge oversiden av flisene den siste biten. Det kan se greit ut det også.

Hva anbefales?

//LocTite

Hvis jeg forstår riktig så har du en list under skapene som møter flisene?
Har du dekkesider på overskapene som stikker ned under skapets bunn? I så fall ville jeg valgt å avslutte med listen der og så sette en liten aluminiumlist utenfor.
Har du ingenting som bryter av, ville jeg la listen fortsette.

Men som sagt, en smakssak :)

Hvis du ikke allerede har tapetsert, gjør det etter at du har satt listen, så tapeten kan skjæres mot listen. Da slipper du en sprekk mellom vegg og list hvis veggen ikke er helt rett.

Kanskje forklart litt tvetydig, men flisene er satt opp på veggen langs en kjøkkenbenk. Deretter, ved kortenden av kjøkkenbenken, mot vegg, fortsetter flisene ut til forkant av benken. Det blir en flate med fliser med et 90 grader innerhjørne. Overskap er skrudd på langsiden, så å si.

Jeg har ennå ikke montert dekklistene på undersiden av skapene. Så jeg trenger ikke "skjære ut" fliselisten for det, men kan la dekklisten gå mot fliselisten om jeg velger å la den fortsette hele veien. Det er dessuten slik at dekklist og fliselist er av samme høyde. Hmm, heller mot å la fliselisten gå hele veien. Kan jo ikke bli mer enn feil....

//LocTite

LocTite skrev:
Hmm, lener mot å la fliselisten gå hele veien. Kan jo ikke bli mer enn feil....

//LocTite
Så ble det! Stilig også!

//LocTite

LocTite skrev:
Så ble det! Stilig også!

//LocTite
Kanon! Bilder er alltid hyggelig ;)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.