Hei!
Har et problem. Den veggen jeg hadde tenkt å henge flatskjermen på hjemme er en gipsvegg - med stålstendere.
Finnes det skruer/plugg som klarer det? Har tidligere hatt tegl og betong å jobbe med, men stål og gips i kombinasjon føles som en lurvete utfordring. Vil ikke at TV-en skal løsne og falle ned på grunn av vekten liksom.
Noen som har gjort en slik opphenging, og hvordan gjorde dere det?
Har et problem. Den veggen jeg hadde tenkt å henge flatskjermen på hjemme er en gipsvegg - med stålstendere.
Finnes det skruer/plugg som klarer det? Har tidligere hatt tegl og betong å jobbe med, men stål og gips i kombinasjon føles som en lurvete utfordring. Vil ikke at TV-en skal løsne og falle ned på grunn av vekten liksom.
Noen som har gjort en slik opphenging, og hvordan gjorde dere det?
Trekonstruksjonsbygger
· Gävleborgs
· 2 434 innlegg
Molly er klokkeklart for det der. Sørg for at du bruker riktig type avhengig om du har enkel eller dobbelgips. Kjøp også en tang så går det lettere å montere dem.
Ingen problem. Har for meg at en enkelgipsmolly M6 tar minst 20 kg. Sett festet med fire slike så er det rolig.
Dette gjelder bare når TV-en henger direkte på veggen. Er det noen form for veggarm eller lignende som gir en vektarm blir det helt andre krefter.
Det er som sagt lettere å montere om du har en molletang. Pleier å finnes pakkeløsninger på f.eks. Clas Ohlson.
Dette gjelder bare når TV-en henger direkte på veggen. Er det noen form for veggarm eller lignende som gir en vektarm blir det helt andre krefter.
Det er som sagt lettere å montere om du har en molletang. Pleier å finnes pakkeløsninger på f.eks. Clas Ohlson.
TV-en kommer til å henge direkte på veggen med den skinnen som er ment for dette, altså ingen vekearmer for vinkling.tommib skrev:
Ingen problemer. Jeg mener at en enkelgipsmolly M6 tar i hvert fall 20 kg. Fest den med fire slike så er det trygt.
Dette gjelder bare når TV-en henger direkte på veggen. Er det en form for vekearm eller lignende som gir en brekkarm blir det helt andre krefter.
Som sagt er det lettere å montere om du har en mollitang. Pleier å finnes i pakker hos f.eks. Clas Ohlson.
Må nok investere i en slik tang da, helt klart. Takk!
Klikk her for å svare