M
Hei!

Har et problem. Den veggen jeg hadde tenkt å henge flatskjermen på hjemme er en gipsvegg - med stålstendere.

Finnes det skruer/plugg som klarer det? Har tidligere hatt tegl og betong å jobbe med, men stål og gips i kombinasjon føles som en lurvete utfordring. Vil ikke at TV-en skal løsne og falle ned på grunn av vekten liksom.

Noen som har gjort en slik opphenging, og hvordan gjorde dere det?

Vekt på TV-en?

googl mollyskruv eller Toggler. De holder det meste.

Molly er klokkeklart for det der. Sørg for at du bruker riktig type avhengig om du har enkel eller dobbelgips. Kjøp også en tang så går det lettere å montere dem.

M
Det er en 48-tommers TV. Skal veie 11 kg ifølge spesifikasjonene.

Veggen består av 13 mm gips - 45 mm stålregel - 13 mm gips, ifølge det som står i husets papirer.

tommib
Ingen problem. Har for meg at en enkelgipsmolly M6 tar minst 20 kg. Sett festet med fire slike så er det rolig.

Dette gjelder bare når TV-en henger direkte på veggen. Er det noen form for veggarm eller lignende som gir en vektarm blir det helt andre krefter.

Det er som sagt lettere å montere om du har en molletang. Pleier å finnes pakkeløsninger på f.eks. Clas Ohlson.

M
tommib tommib skrev:
Ingen problemer. Jeg mener at en enkelgipsmolly M6 tar i hvert fall 20 kg. Fest den med fire slike så er det trygt.

Dette gjelder bare når TV-en henger direkte på veggen. Er det en form for vekearm eller lignende som gir en brekkarm blir det helt andre krefter.

Som sagt er det lettere å montere om du har en mollitang. Pleier å finnes i pakker hos f.eks. Clas Ohlson.
TV-en kommer til å henge direkte på veggen med den skinnen som er ment for dette, altså ingen vekearmer for vinkling.

Må nok investere i en slik tang da, helt klart. Takk!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.