Hei

Holder på å fikse opp en stall. Har en grunnmur i Lecablokker som er pusset. Nå skal det monteres et treoverflate (28mm gulv) på disse veggene dels for å minimere eventuelle skader fra hestespark og dels for å ha muligheten til å "lettere" reparere skader.

Men spørsmålet er hvordan jeg skal feste opp gulvbordene på veggene. Jeg vil ikke at det bygger for mye, føler at 40-45 totalt (inkludert gulvbordet) er passe.

En idé som jeg har er å lime opp tp 90x14 vertikalt på veggen og deretter på vanlig måte bordene med skruer og la dem gå gjennom 14mm bordene. Eller finnes det andre gode alternativer.

/Maritn

Jeg skulle skru direkte med lettbetongskrue uten noen lekt imellom

• Liker
BSOD
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Jeg ville skrudd direkte med lettbetongskrue uten noen lekt imellom
Takk for et raskt svar. Jeg er bekymret for at lecabrokken bare blir pulver etter noen år med slitasje....

M martin.johansson.sjobo skrev:
Takk for et raskt svar. Jeg er bekymret for at lecabroken bare blir mel etter noen år med slitasje....
Ville jeg ha en boks lettvasket hadde jeg skrudd forskalingsplywood på veggene, skulle den være holdbar valgte jeg nok uspontede 2toms planker.

Jeg ville heller fraråde disse tankene.

Får en hest for seg å sparke på veggen, så får du en masse lyd.
Sparker hesten på en leca vegg, så er den stille.
En lecavegg tåler veldig mye..

B BäverBerra skrev:
Kjør på med din plan, jeg ville bruke strølekt eller gles bak den nye veggen og feste det med lettbetongskrue som noen andre nevnte.
Forborr lekten, sitter veldig bra.

[lenke]
Jeg vurderte å lime lekten også. Men det kanskje ikke trengs...

M martin.johansson.sjobo skrev:
Jeg vurderte å lime lektene også. Men det er kanskje ikke nødvendig...
Det skader jo ikke å sette litt bygglim på, gjør som du vil.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.