Hei!

Snart kommer snekkeren med rekkverket til overetasjen. Jeg har valgt å vente med å legge gulvet til rekkverket er på plass. Men jeg begynte å lure nå på om det er riktig eller ikke, og har begynt å se på en masse bilder på nettet. Av det jeg kan se på alle bildene, virker det som om de fleste monterer rekkverket oppå parketten, kan det virkelig være korrekt? Vi vil ha parkett i overetasjen, og det er et ganske stort og åpent område, så det vil bli en del bevegelse i det mellom sommer/vinter. Er det ikke da feil å montere rekkverket på parketten og klemme det fast?

Om man ikke setter rekkverket på parketten, men direkte mot gulvsponplatene, er det i så fall penest med bare en type kvartstav mot bunnskinnen på rekkverket? (alt skal være eik)

Takknemlig for svar fra en forvirret. (jeg skal snakke med snekkeren i løpet av uken og dobbeltsjekke med ham hva han synes, men vil gjerne ha innspill fra andre også)

ellers blir det ganske pent om man freser ut et spor på rekkverkets nedre del så man kan gå inn med parketten under men fortsatt skru rekkverket i sponplaten eller lignende...

Ja, jeg begynte også å tenke på det.
Får ta og høre med snekkeren om han vil lage et lite spor.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.