Hei!

I forbindelse med at en elektriker skal fikse litt ny el i et rom som i dag har stående råspont spikret på liggende lekter (yttervegg), syntes han det var veldig kronglete å trekke el fordi du har ingenting å feste i, og hvis man skal lage spor, vil de nederste bordene ikke ha noe å sitte i, så de vil vinglet og lage problemer før gipsen kommer.

Så tanken er å rive bort all råspont og la elen bli fikset og erstatte med OSB-plater i stedet. Men har lest delte meninger om at OSB skal monteres med 2-3 mm mellomrom mellom platene på grunn av bevegelser. Er det så følsomt, og vil ikke gipsen sprekke etterpå? Selvsagt ikke skjøt i skjøt.

Nei så gjør man jo alltid.

Lulaua Lulaua skrev:
Du mener at man etterlater en liten åpning? Svaret ditt var litt uformulert for meg så jeg ber om unnskyldning!

S
Du kan fjerne en del av plankene så han kan få tilgang til å trekke sitt og deretter sette dem tilbake. Mindre jobb og mye billigere.

Litt halvt Off Topic men...
Konstruksjonsplywood har jo ikke dette undermålet så den håper jeg man kan sette kant i kant (har jeg gjort uten problem allerede)

S sinuslinus skrev:
Du kan ta bort av en del av plankene så han kan komme til å trekke sitt og så sette dem tilbake. Mindre jobb og mye billigere.
At jeg ikke engang tenkte på dette, takk! Nå kan hjernen hvile og bare kjøre på :p

• Liker
sinuslinus
  • Laddar…
Nissens
M MagHam skrev:
Lite halvt Off Topic men...
Konstruksjonsplywood har jo ikke dette undermått så den håper jeg man kan sette kant i kant (har jeg gjort uten problem allerede)
Nei, alt tre er "levende" og beveger seg, så det skal være sprekk også på konstruksjonsplywood.

Davidbagare
Lulaua Lulaua skrev:
Hahahah dårligste svaret jeg noensinne har lest. Korte svar er jo bra, men konkurransen "kortest korrekte svar" vinner du ikke uansett :)

Hva er ukorrekt mener du?

Davidbagare
Lulaua Lulaua skrev:
Hva er ukorrekt mener du?
Ja

• Liker
Byggtrollet og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.