Y
Kommer fortsette å ha masonittplater på husets innside av ytterveggene.

De eksisterende er dels limt og stiftet med mange klammer.

Hvordan monterer man slike plater i dag, er klammer det beste, eller kan man bruke gipsskruer eller noe annet så man slipper å lete etter en rar klammerpistol.
 
B
finnes ingenting som jeg anbefaler. blir fjell rundt spikeren og skruen som jeg har testet. sats på klammere synes jeg
 
Y
er det ikke bare å slipe bort "fjellene" da?

Så var de gamle platene limt, skal jeg lime og fyller det virkelig noen funksjon å lime fast plater på kondensplast?
 
I den gamle småstugebygge boken jeg har fått låne står det under avsnittet "spikring av harde plater"
Bruk 1" galvanisert tråddykkert eller såkalt pyramidspiker" Og på den tiden satte man jo en del "masonit"
 
B
blir ikke direkte kanon. test pyramidespiker. har ikke gjort det
 
Y
har forsøkt å google frem bilde hvordan disse ser ut men finner ingenting, noen som vet om et bilde?
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.