Jeg skal skru fast en hylle i en gipsvegg og har kjøpt gipsanker med tilhørende skrue. Blir litt usikker på hvordan jeg skal skru den opp. Har prøvd en skrue og den går veldig tregt inn i ankeret. Er litt usikker på om den begynner å skli i gipsen.
Er det noen som har brukt denne? Biltemas art.nr er 81-536.

• Skruv og gipsanker fra Biltema, artikkelnummer 81-536, lagt på et hvitt bakgrunn.
J
Jeg er ikke hundre på om det er Biltemas jeg har prøvd før, men de pleier vel å være trege å få i. Er du sikker på at gipsankere holder likevel for hyllen?

Den er ca 1200 mm lang og kommer til å ha tre støtter med to festepunkter i hver. Kommer til å ha noen kurver med votter osv., altså ganske lette ting. Hvis det blir problemer, kan jeg kanskje forsterke hullet litt.

Jeg hadde nok satset på mollyplugg, eller annen expanderplugg i stedet. En hylle vil man ikke ha i hodet.

Hadde nok heller kjørt på Molly.
Blir rett ofte mer belastning på en hylle enn man tror.
Vet ikke hvordan støttene ser ut men oftest er det bare ett av to festepunkter som får nesten all belastning.

Har testet disse en gang. Dårligste som noensinne er oppfunnet. Når de begynner å slure eller glippe litt så du tenker, da etterstrammer jeg litt. Da får du et krater. Unngå!

J
O olotor skrev:
Den er ca 1200 mm lang og kommer til å ha tre støttepunkter med to festepunkter i hver. Kommer til å ha noen kurver med votter etc, altså ganske lette saker. Hvis det blir trøbbel kan jeg kanskje forsterke hullet litt.
Det virker å være veldig tett gjenge på de skruene som sendes med, så du er sikker på at det er originalet du har? Det har hendt at jeg har funnet et løst anker og prøvd med en vanlig skrue som til plugg, og da var det umulig etter halve skruen. Men prøv med en annen i posen, det kan jo være en som bare har fått en trøkk.

Ta blå duomax med 75mm skrue - lett å arbeide med, slipper ikke og er enkel å fjerne

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.