Jeg har en hytte som har blitt renovert ganske grundig i løpet av fjoråret. Den var tidligere uisolert. Nå er det et paralleltak med luftespalte og raftventilasjon. Vi la et Mataki Shingeltak, men monterte ikke ventilasjon i mønet. Nå har jeg vurdert hvor stor den missen er, og har nok kommet frem til at det skal utbedres. Altså å montere Matakis møneventilasjon i etterkant.
Virker det fornuftig?
Det er installert en dampsperre i taket, men det havner kanskje fukt på undersiden av rupanelet likevel.
Jeg er ganske overbevist om at det er en god idé, men søker gjerne innspill!
Legger ved noen bilder av hvordan det ser ut, og en skisse av konstruksjonen i gjennomskjæring.
Etter at det gamle rupanelet ble fjernet.
Her har vi montert perlestaff og dampsperre utenpå.
Ja det kanskje er nok. Jeg lar det gjerne være som det er for å unngå å lage hull i et tak med risiko for lekkasje.
Taket er imidlertid bratt, 44 grader.
Takk for ditt svar!
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.