5.933 lest ·
18 svar
6k lest
18 svar
Moment ved renovering innvendig
Jeg tok beslutningen om å rive den gamle veggen og har nå bygget opp en ny vegg med 45x70 stendere, osb og renoveringsgips utenpå. La inn isolasjon i veggene også, det ble kjempebra!
Nå sitter vi og funderer på belysning i rommet. Rommet er på ca 10 kvadrat og har en takhøyde på 2300 mm. Hvordan gjør jeg det best hvis vi vil ha spotter i taket?
Vi hadde før tenkt å sette spont i taket på tynn lekter. Men hvis vi vil ha spotter, hva skal vi velge?
Nå sitter vi og funderer på belysning i rommet. Rommet er på ca 10 kvadrat og har en takhøyde på 2300 mm. Hvordan gjør jeg det best hvis vi vil ha spotter i taket?
Vi hadde før tenkt å sette spont i taket på tynn lekter. Men hvis vi vil ha spotter, hva skal vi velge?
LED-spoter fungerer, de trenger ikke noe ekstra plass rundt seg siden de ikke utvikler varme. Halogen er "meckigare", da de trenger mye plass for å ikke utgjøre brannfare, det er ganske store hull som må lages i taket for dem.
Har også sett varianter med skyggelist i kanten på taket og lysrør/lysslynge i skyggelisten, slik at det blir en lyslist i stedet.
Har også sett varianter med skyggelist i kanten på taket og lysrør/lysslynge i skyggelisten, slik at det blir en lyslist i stedet.
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 421 innlegg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2.421 innlegg
Klikk her for å svare