I prinsippet var jo takkassettene selvbærende men hvordan det er på dalby er jeg usikker, det er jo en ganske stor ovenpå.
Hvilken vegg har du tenkt å rive?
Har du noen tegning på ovenpå?
Japp det er riktig
Har jobbet 12 år på modulenthus så jeg kan bekrefte det
vet du hvor mye man kan ”ta” av den bærende veggen som går gjennom huset også da? Ser visse planløsninger der hele ”midtveggen” i hallen er tatt uten erstattet av ex limtrebjelke
Japp det er riktig
Har jobbet 12 år på modulenthus så jeg kan bekrefte det
Beklager hvis jeg presser meg på, sjanser og hører om Kulle har erfaring med Modulenthus type Lidingö også.
Vi driver med en ombygging og har åpnet opp både tak og vegg, men er usikker på hva disse lettvektsbjelkene tåler og om vi kan fortsette vår rivningsplan. Mer info kjenner jeg hvis det er interesse og råd finnes et sted der ute i det langstrakte landet vårt. Mvh Daniel
vet du hvor mye man kan "ta" av den bærende veggen som går gjennom huset også da? Ser visse planløsninger der hele "midtveggen" i gangen er tatt uten erstattet av for eksempel limtrebjelke
Har samme fundering. Skulle gjerne også ville ta bort hele den midtveggen, dvs alt rødmerket. Noen som vet om det er ok?
Jeg har vanskelig for å se for meg at man kan fjerne alt som finnes innenfor det rødmarkerte området. Da tenker jeg spesielt på den lille veggbit som avgrenser de begge døråpningene som leder fra inngangen til kjøkken henholdsvis stue. Noen form for bjelkelag bør hvile på denne. Generelt sett vil jeg ikke gjerne uttale meg basert på utdrag fra tegninger. En hel plantegning og en snittegning bør være med i tråden.
stort takk! Jeg mistenkte også at den lille veggdelen var litt for sentralt plassert.
Vi planlegger å åpne mellom kjøkken og stue. Tenkte samtidig å "ofre" kleskottet og 2 dører fra kjøkkenet for å kunne bygge litt penere og mer effektivt vinkelkjøkken med en kjøkkenøy.
Hva tror dere om det?