Hei!
Min kone og jeg har nylig fått tak i et Mockfjärd Elementhus Utblick-1 (1½-plan på plate) bygd i 1975, og jeg har forstått og oppdaget at det ikke er som andre hus... I villapärmen som fulgte med i kjøpet finnes det ingen informasjon om hvordan det ser ut over innertaket på hovedplanet, jeg leter nå etter et sted å sette kroker for takbelysning, i den ene delen av stuen fant jeg heldigvis noe ved første forsøk å feste kroken for krystallkronen i, men i den andre delen har jeg mislyktes og vil unngå å bore (1½ mm bor så det ikke blir store hull) til jeg finner noe bra, det jeg har funnet hittil ser ut til å være gipsplater, eventuelt doble.
Noen her som vet hvordan det (sannsynligvis) ser ut over gipsplatene? Vil jeg finne treverk et sted, og i så fall hvor? Jeg har søkt i forum og jeg har googlet, men ennå ikke funnet noe.
Vennlig hilsen, Sven
Min kone og jeg har nylig fått tak i et Mockfjärd Elementhus Utblick-1 (1½-plan på plate) bygd i 1975, og jeg har forstått og oppdaget at det ikke er som andre hus... I villapärmen som fulgte med i kjøpet finnes det ingen informasjon om hvordan det ser ut over innertaket på hovedplanet, jeg leter nå etter et sted å sette kroker for takbelysning, i den ene delen av stuen fant jeg heldigvis noe ved første forsøk å feste kroken for krystallkronen i, men i den andre delen har jeg mislyktes og vil unngå å bore (1½ mm bor så det ikke blir store hull) til jeg finner noe bra, det jeg har funnet hittil ser ut til å være gipsplater, eventuelt doble.
Noen her som vet hvordan det (sannsynligvis) ser ut over gipsplatene? Vil jeg finne treverk et sted, og i så fall hvor? Jeg har søkt i forum og jeg har googlet, men ennå ikke funnet noe.
Vennlig hilsen, Sven
Jeg lette=boret med liten bor i et ganske stort område (plafondene jeg ville sette opp er ganske store) men fant ingenting der det rimeligvis burde vært mer enn bare gipsplater, så jeg satte ekspanderskrue (Molly) med lampkrok isteden.Chr3 skrev:
Det ville jo vært bra å vite hvordan og hvor man forventes å finne treverk bak (over) gipsen, dog, og tegningen ga ingen ledetråder.
ok, jeg tolket deg som at du hadde funnet svartpeppar tegningen, men så var altså ikke tilfelle.S sawallen skrev:Jeg lette=boret med liten bor i et ganske stort område (plafondene jeg ville sette opp er ganske store) men fant ingenting der det rimeligvis burde vært mer enn bare gipsplater, så jeg satte ekspansjonsskruer (Molly) med lampkrok i stedet.
Det ville jo være bra å vite hvordan og hvor man forventes å finne treverk bak (over) gipsen, dog, og tegningen ga ingen ledetråder.
Klikk her for å svare