Har tidligere gjort et 10-tall understøpinger uten problemer, har da brukt Weber EXM 702. Perfekt resultat hver gang. Min lokale byggevarehandel gikk i vår over fra Webers sortiment til Finjas så det ble Finja ekspanderbetong Fin.
En vekslingsbjelke HEA140 som understøptes i begge ender. Fylte opp med ekspanderbetong og alt så bra ut. Tildekket den frie flaten med plast, holdt den deretter fuktig. Støpingen ble utført på lørdag og i går når jeg så nærmere, mistenkte jeg at det hadde "skitit" seg. Gjorde en tidlig avforming og ganske riktig kom det noen bannord fra meg. Det som har skjedd er at ekspanderbetongen har "krympet"... har ca 1-2 mm avstand fra ekspanderbetongen og stålbjelken... på begge støpingene... Første tanken var at jeg ikke hadde fått det tett og hadde en lekkasje men kunne ikke finne noe og at det ble likt på begge støpeplassene.. Arrr.
Kan nevne at jeg fylte opp med ekspanderbetong 10 mm over underside stålbjelke samt at jeg forsiktig rørte for å sikre at det ikke fantes noen luftlommer.

Noen som har opplevd noe lignende? Og hva kunne forårsake dette?
Får ta tak i det i kveld etter jobb, har tenkt på flere forskjellige løsninger men det eneste jeg kommer tilbake til er å prøve å meisle ned dritten og støpe om (blir mindre gøy å banke ned men har nok ikke så mange valg)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.