Sist redigert:
  • Liker
tobbbias
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Har man allerede begynt å skru fast karmen er det forståeligvis ikke lenger ukomplisert, men dette bør man jo se når man fester karmen initialt og legger ann hylsene.

Jeg bruker en hylse som denne i skrutrekkeren ved montering.

[lenke]
For å tydeliggjøre for kommende lesere så beskriver lenken en unbrakonøkkel med hylse for skralle el lignende og ikke en karmhylse.

Et lignende verktøy er absolutt nødvendig for å kunne rotere karmhylsen og dermed justere karmen.
 
  • Liker
Qjanto og 1 annen
  • Laddar…
B bellman83 skrev:
Jeg brukte ikke plugg da jeg hadde lettbetongskruer som biter direkte i underlaget. Men de tålte ingen etterjustering, så nå får det bli smale plugg som går gjennom hullet på karmsylinderen.

Som du sier nino, så vil man ha terskelen i vater, men er det ikke OK å bare sette den på platen hvis den er i vater?
Som novise hadde man ønsket å ha klart for seg at klossing og kiling bare skal gjøres hvis det er nødvendig.
Man legger syltetetting under terskelen, siden karmens sidevekt kan komprimere tettingen på sidene mer enn midt under terskelen, pleier jeg å legge en plastbrikke under karmens sider.
 
Skal man montere flere dører eller hvis man har det som jobb, da kjøper man kanskje en eske av hver lengde, noen forskjellige lengder og varianter på skruer og noen ulike tykkelser på skiver.

Skal man montere en dør, ja da får man vel enten ta ut den gamle karmen og måle opp hullet og regne ut hva man trenger av greier eller så kjøper man 8 stk hylser av hver og kanskje noen skiver i forskjellige tykkelser, gjerne på et sted hvor du kan returnere det som ikke er brukt.
 
  • Liker
tobbbias
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.