Nå skal det bli microcement i den nye spaavdelingen har vi besluttet, og jeg har prøvd å finne informasjon om hvordan man får til en fin overflate, men har ikke funnet så mye fornuftig...

Jeg vil ha en "solid" jevn farge uten flammethet, som jeg har forstått oppstår ved slipingen.

Jeg har pusset en hel del og synes vel at jeg er brukbar på det, så tanken er å gjøre jobben selv.

Noen som har tips og råd på veien?

MrJay
Kan ikke råde hvordan du påfører microcement annet enn at du ser på Youtube. Men husk at den kan bli flekkete som en vanlig malt vegg, og hvis det blir flekker, må hele veggen gjøres om hvis du ikke vil se det

MrJay MrJay skrev:
Kan ikke rå på hvordan du påfører mikrosement utover å sjekke på Youtube. Men husk at den kan bli flekkete som en vanlig malt vegg, og hvis det blir flekker må hele veggen gjøres om hvis du ikke vil det skal synes
Takk, det hadde jeg jo funnet ut selv allerede...

Youtube ser ikke ut til å ha noen video jeg finner som går gjennom overflatebehandling, altså hvilke trinn som gjør det mer eller mindre flammet...
Jeg har snakket med et par leverandører og de ser ut til å gi litt forskjellige, og vage, instruksjoner om å bruke mer eller mindre vann i blandingen eller forskjellige typer sandpapir.
De virker rett og slett uvillige til å gi instruksjoner, men jeg vil ikke bestille noe før jeg vet at jeg får en jevn fin farge...

Så hvis vi snur spørsmålet, vet noen om en fornuftig leverandør som vet hva de snakker om?

Den lille erfaringen jeg har er at det blir litt skiftninger med tanke på hvordan det påføres (Festfloor i mitt tilfelle). Har oppfatningen at jo mindre sparkel desto jevnere blir det, jo mindre sliping desto jevnere blir det. For å minimere ovenstående er det viktig at underlaget er jevnt.

For å få en helt homogen overflate lik flytsparkel/industrigulv har jeg ingen anelse om hvordan man skulle gå fram.

• Liker
anders07
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.