Hei,
Jeg har en egen brønn som jeg i sommer skjøtet på et T-kors for å få et vannuttak. Meningen var å rekke å mure opp en støttemur og montere vannuttaket der, men det rakk jeg ikke.
Så nå ligger hovedledningen samt PEM-røret åpent. Finnes det noe man kan dekke over med for å forhindre at det fryser?
Jeg har en egen brønn som jeg i sommer skjøtet på et T-kors for å få et vannuttak. Meningen var å rekke å mure opp en støttemur og montere vannuttaket der, men det rakk jeg ikke.
Så nå ligger hovedledningen samt PEM-røret åpent. Finnes det noe man kan dekke over med for å forhindre at det fryser?
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 innlegg
Hvor i Sverige? Stående vann i samme rør en hel vinter er i prinsippet umulig her oppe hvor jeg bor, med mindre man er et godt stykke ned i jorden eller har elektrisk oppvarming.
I Skåne kanskje det går å "bare" isolere røret under en vinter.
I Skåne kanskje det går å "bare" isolere røret under en vinter.
Klikk her for å svare
