Hei,

Jeg har en egen brønn som jeg i sommer skjøtet på et T-kors for å få et vannuttak. Meningen var å rekke å mure opp en støttemur og montere vannuttaket der, men det rakk jeg ikke.

Så nå ligger hovedledningen samt PEM-røret åpent. Finnes det noe man kan dekke over med for å forhindre at det fryser?
 
Hvor i Sverige? Stående vann i samme rør en hel vinter er i prinsippet umulig her oppe hvor jeg bor, med mindre man er et godt stykke ned i jorden eller har elektrisk oppvarming.

I Skåne kanskje det går å "bare" isolere røret under en vinter.
 
Det er i Stockholmsområdet. Vurderer å dekke gropen med noen dm celleplast fra bunnen og oppover. Det burde fungere?
 
Elektrisk frostbeskyttelseskabel
 
Fröberg skrev:
Det er i Stockholmsområdet. Vurderer å dekke gropen med noen dm celleplast fra bunnen og oppover. Det burde fungere?
Det er ingen garanti. Vil du absolutt ha rennende vann må du ha elektrisk varme i eller rundt.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.