Hei,

Vi skal på grunn av kommende påbygging bruke vår kjellerinngang som hall nov-juli. Det blir nok ganske vått med sko, klær osv, så jeg er på jakt etter en enkel og billig løsning som beskytter gulvet noe, men som ikke ser altfor kjedelig ut. Noen ideer?

• Kjellerhjørne med lyst tregulv og lysere vegger, noen møbler er synlige i hjørnet, mulig fuktmerker på veggen.
Plastgulv, våtromsmatte. Bare kjøp på metervare hos en gulvfirma. Og legg oppå det eksisterende gulvet.

• Liker
alexander___
  • Laddar…
Det gulvet som finnes er jo hyggelig, så det meste blir selvfølgelig kjedelig. Jeg tenker at Masonittplater selvfølgelig ikke er aktuelt. Et billig laminatgulv kan fungere, men tar tid å legge.
Jeg ville nok prioritert å gjøre det lett for meg og få en nødvendig funksjon: Jeg ville fjernet kvartsstavene og kjøpt nålefiltteppe/entrematte på løpemeter og remont ert kvartsstavene. En stor fordel er at grus og annet rusk fester seg i teppet.

• Liker
alexander___
  • Laddar…
H Huzzbutt skrev:
Det gulvet som finnes er jo trivelig så det meste blir selvsagt kjedelig. Jeg tenker meg at Masonitskiver selvfølgelig går bort. Et billig laminatgulv kan fungere men tar tid å legge.
Jeg hadde nok prioritert å gjøre det lett for meg og få en nødvendig funksjon: jeg ville ha fjernet kvartstengene og kjøpt nålefiltsmatte/entrematte på løpemeter og montert kvartstengene igjen. En stor fordel er at grusen og andre ting fester seg i matten.
Men en sånn blir vel våt? Tenker at det ikke er så bra med gulvet?

alexander___ david__ skrev:
Men en sånn blir vel våt? Tenker at det ikke er så bra med gulvet?
Det viktige er nok at gulvet får puste, holdes rommet tørt ellers burde det ikke bli noen problemer under en så kort periode. Selv helt tette materialer skader gulv ved ikke å slippe ut fukt.

• Liker
alexander___
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.