Skulle heve gardinene noen centimeter og borer glad en bit over eksisterende hull. Slo imidlertid i metall og tenkte at jeg må ha hatt uflaks og truffet en spiker. Tok et smalere bor og boret 1 cm høyere opp. Metall der også.

Hva kan det være? Noen form for plate for å feste sammen regler? Kanal av metall?

Huset er fra begynnelsen av 90-tallet. Bygget i tre med utside i murstein.

• Hull i veggen over en dørkarm med røde piler som peker mot dem, antyder problemer med metall under boring i et hus fra 90-tallet.
Kan være plåtregler.
Eller om plåten er tykkere, beskyttelse for bakliggende elrør.

• Liker
BirgitS
  • Laddar…
Noen idéer om hvordan jeg kan finne ut av det?

Er som sagt i en yttervegg, men jeg kan ikke egentlig se at det skulle være noen "stor" strøm ledet der. Eventuelt går det en fase til en kontakt i ett av hjørnene (men jeg tror den tar en annen vei. Har ikke klart å finne med elsøkeren).

Hvis det er en plåtregel, er det bare å bore og sette inn en plugg?

BirgitS
Har du noen tekniske tegninger eller beskrivelser som handler om hvordan veggen er laget?

Bjelke over vinduet?

BirgitS: Er leiligheten leie så jeg har ingen tegninger. Men sender en e-post til utleieren.

• Liker
BirgitS
  • Laddar…
Er metallet tykt? Kan være plåtband/ t-kortling om du har liggende bjelker i installasjonssjiktet.

• Liker
Mörner
  • Laddar…
Når jeg banker føles det som en vertikal regel bak hullene mine og kanskje en horisontal øverst mot innertaket.

Hva er den beste måten å finne ut metallens tykkelse på? Borre litt om gangen og måle hvor langt inn boret har kommet?

Synes det lille metallet jeg ser ser ut til å være for glansfullt til å være aluminium.

To borehull i en vegg, ett større med synlig metallkant, muligens for glansig til å være aluminium, og ett mindre hull uten synlig innhold.

Oppdatering: Utleieren svarte at det ikke skulle være noe i veggen, så det endte med at jeg borret et hull i platen (føles som den var kanskje 1-2mm) og festet skruen i den.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.