Hallo,

Skal dra nettverkskabel gjennom en innervegg og således bore igjennom. Halvveis igjennom støter jeg på metall. Hva kan dette være og er det greit å bare bore rett igjennom?

Bildet 1 viser med røde sirkler omtrent hvor jeg vil bore igjennom. Bak dørkarmen går en gammel antennekabel eller lignende som kommer ut.

Bildet 2 viser hvordan det ser ut hvis man fotograferer inn i hulrommet der antennekabelen kommer ut. Det grå i midten av bildet tror jeg er ytterkanten på den metallplaten som jeg støter på når jeg prøver å bore.

Bildet 3 viser veggen fra andre siden der jeg har forsøkt å bore.
 
  • Røde sirkler på veggen ved siden av en dørkarm markerer hvor boringssted for nettverkskabelen er planlagt, med en gammel kabel som kommer ut fra karmen.
  • Viser et hull i en vegg med trelist og synlig grå metallskive i midten, som forstyrrer boring av nettverkskabel gjennom veggen.
  • Stikkontakt på en vegg ved siden av en dørkarm, med boremerker og trefliser på gulvet.
Myrstacken
kjøøøøør bare kjøøør det e luuuugnt...
 
Ser ut som vanlige plåtregler. Hvis du skal trekke nettverkskabel der, er det viktigste å sørge for at den er festet godt slik at den ikke beveger seg mer enn nødvendig og skader isolasjonen.
Skal du legge strøm må du ha et rør eller annen beskyttelse.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.