Hei Jeg holder på å bygge innervegg i en tre år gammel borettslagsleilighet fra ikano. I en av veggene som grenser mot badet med en masse vannrør bak akkurat denne veggen kan jeg kun bore gjennom gipsplaten før jeg støter på metall. Ingen mellomrom mellom gipsen og metallet og dermed ingen plass for gipsanker. Kan dessverre ikke endre plass for mellomveggen. Det kan være noen plate for å beskytte vannrørene el annet. Har dere noen ideer om hvordan man kan forankre metallregel i gipsveggen?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 innlegg
Kan være stålstendere i stedet for trestendere.
protte
protte
Ja det kan det være. Eller en metallplate. Jeg så en masse vannrør (på badet) som sitter på denne veggen og en metallplate bak disse. Lurer på hva jeg kan gjøre med mitt bygge. Kommer min mellomvegg til å holde hvis en side blir så svakt forankret. Gips veier jo masse, og jeg tenkte å sette opp metallprofiler med cc600.
Sist redigert:
Det duger godt. Er jo reglen i taket og gulvet som tar opp lastene.A Anna.p skrev:
Mot eksisterende vegg så er det mest for å unngå eventuell svikt så ingen store krefter der hvis det ikke planlegges for sjøslag i det nye rommet.
Er det et BoKlok hus så kan det være slik at toalettet har kommet helt ferdig fra produsenten, da er det i prinsippet en metallboks de løfter inn med kran og setter på plass der toalettet (rommet) skal være.
Borr med stålborr og monter med passende plateskrue, har du åpnet veggen på toiletsiden så kan du jo sette skruene fra den siden.
Borr med stålborr og monter med passende plateskrue, har du åpnet veggen på toiletsiden så kan du jo sette skruene fra den siden.
Helt unødvendig, det er mer enn nok å dytte på litt lim. Du setter jo ikke skråstivere ut i et rom fra en innervegg for å avstive den et par meter ut fra nærmeste vegg. Som er å sammenligne med TS spørsmål. Det holder med noen limstrenger så kommer ikke tapetet til å sprekke i hjørnet selv om man har et skikkelig sjøslag i rommet.B blue.b skrev:Er det et BoKlok hus så kan det være slik at toalettet har kommet helt ferdig fra produsenten, da er det i prinsippet en metallboks de løfter inn med kran og setter på plass der toalettet (rommet) skal være.
Bor med metallbor og monter med passende plateskrue, har du åpnet veggen på toalett-siden så kan du jo sette skruene fra den siden.
Jeg tør nok ikke borre gjennom metallplaten siden det finnes mange rør. Det kan også være skjult. På badet ser det ut som en metallboks, skjult røropplegg. Huset er bygget av ikano som sagt, vet ikke hvordan de pleier å bygge opp badene. Jeg har også prøvd å borre ovenfor metallboksen fra rommets side men det var metall også der.B blue.b skrev:Er det et BoKlok hus kan det være at toalettet har kommet helt ferdig fra produsenten, da er det i prinsippet en metallboks de løfter inn med kran og setter på plass der toalettet (rommet) skal være.
Borr med stålborr og monter med passende plåtskruer, har du åpnet veggen på toalettsiden kan du jo sette skruene fra den siden.
Ikke bor i det hele tatt.A Anna.p skrev:Jeg tør nok ikke bore gjennom metallplaten siden det er mange rør. Det kan være skjulte også. På badet ser det ut som en metallboks, skjult rørføring. Huset er bygget av ikano som sagt, vet ikke hvordan de pleier å bygge opp badene. Jeg har også prøvd å bore over metallboksen fra rommets side, men det var metall også der
Du har jo en regel i taket og en på gulvet som platereglene står i.
Føler du deg urolig, sett inn en ekstra stående veggregel nærmest baderomsveggen.
Ja det var slik jeg tenkte også, å sette opp en regel 15 cm fra veggen. Stykket som var tenkt å havne ved døråpningenGoC skrev:
Klikk her for å svare