Jeg skal bytte innertak i kjelleren på vårt gullringshus fra 1968. Når jeg tok bort undertaket fant jeg disse hullene i innertaket. Det er jo også noen misfarginger rundt omkring. Kan det ha vært en fuktskade eller lignende tidligere som har luftet ut? Hva kan hullene ellers ha hatt for funksjon?
Vi er andre eierne og kjøpte huset for snart 3 år siden. Så jeg hadde inntrykket av at undertaket har sittet oppe i nærmere 50 år.
Legger ved bilde av hvordan undertaket så ut også.
Nei, ingen rør. Bare isolasjon bak. Så spørsmålet er hvor mye funksjon det har fylt? Å andre siden 9 hull.
Men om jeg tar bort hele innertaket og legger glespanel og nytt innertak så bør det vel lufte omtrent like mye?
Forhåpentligvis er det allerede utluftet og tørt. Hva er det som finnes i overetasjen? Er det balkong eller dør rett over, eller en annen åpning i ytterveggen?
Forhåpentligvis så er det allerede utluftet og tørt. Hva er det som finnes på overetasjen? Er det balkong eller dør rett ovenfor, eller annen åpning i ytterveggen?
Det føles tørt og lukter ingenting, så jeg tror det også. Ovenfor finnes et soverom med både vindu og verandadør ut. Vinduet ligger rett ovenfor, og døren 1m til høyre sett innenfra.
Da TROR jeg at det er fukt som har kommet inn på grunn av det. Har vært med om det samme, dog så var den mellom etasjene og vi tørket det ut uten å lage hull (rev ned alt).
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.