13.516 lest ·
18 svar
14k lest
18 svar
Mdf som har slått seg. Hvordan få rette?
Glemte å spørre har du noe tips om annet materiale til mine innedører?prototypen skrev:
Vil helst ha en enkel slett dør som er så massiv og tung som mulig men likevel prisgunstig.
Den skal bare males hvit og få en innfelt beslag og drarings.
HDF? Fant bare 19mm tykkelse og har ikke sett noen pris ennå. Tenkte om jeg skulle lime en 19mm og en 6mm eller 8mm. Føles som kantene er mer holdbare enn på MDF også.
Nå har jeg fått tips om MDF lamell. Massivtre i midten og MDF belagt om jeg har forstått det riktig. Ingen garanti for at det ikke vil slå seg men skal være bedre enn MDF-en.
Kommer til å måtte kantliste den siden som blir synlig, men overmalbar ABS kantlist burde funke bra.
/edit Forslag 2 fra en kjøkkenprodusent som har lang erfaring sier stavlimt furu. Skal finnes plater som er 1200x2400x29mm.
Hans erfaring er at han kjøper dem i bra kvalitet og de holder garantert formen om jeg er nøye med å male dem like mye og i samme omgang på begge sider.
Kommer til å måtte kantliste den siden som blir synlig, men overmalbar ABS kantlist burde funke bra.
/edit Forslag 2 fra en kjøkkenprodusent som har lang erfaring sier stavlimt furu. Skal finnes plater som er 1200x2400x29mm.
Hans erfaring er at han kjøper dem i bra kvalitet og de holder garantert formen om jeg er nøye med å male dem like mye og i samme omgang på begge sider.
Sist redigert:
Klikk her for å svare