Hei,
trenger å tette og fikse armeringsjern i borehull i betong/fjell. Det må bli tett og herdingen bør skje raskt slik at selv dype hull blir gjennomherdet raskt.
Jeg tror at brønnborere bruker et lignende middel for å tette mot foringsrøret i hullet.
Typ dette: http://www.drizoro.com/Ingles/documentos/Fichas/ingles/maxplug.pdf
Men det der føles som en ekstrem variant siden det absolutt ikke er noe som er trykksatt der jeg vil tette. En lignende produkt enkelt og greit, som helst skal være tilgjengelig fra hyllen i en vanlig byggevarehandel.
trenger å tette og fikse armeringsjern i borehull i betong/fjell. Det må bli tett og herdingen bør skje raskt slik at selv dype hull blir gjennomherdet raskt.
Jeg tror at brønnborere bruker et lignende middel for å tette mot foringsrøret i hullet.
Typ dette: http://www.drizoro.com/Ingles/documentos/Fichas/ingles/maxplug.pdf
Men det der føles som en ekstrem variant siden det absolutt ikke er noe som er trykksatt der jeg vil tette. En lignende produkt enkelt og greit, som helst skal være tilgjengelig fra hyllen i en vanlig byggevarehandel.
Fikk tips fra byggevarehandelen at ved blanding av vanlig grovbetong kan man bytte ut en del av vannet mot fuktstopp som da vil fungere som en akselerator. Ved riktige proporsjoner skal det da være mulig å få til noe som herder på noen minutter.
Expanderende betong finnes i bruk som brenner ganske raskt. Blandes som en slurry i mindre volumer og helles ned i hullet før armeringen trykkes på plass.
Hvor raskt trenger du å herde?
Kjemankre griper umiddelbart ellers, og litt fugemasse på toppen som tetning etterpå.
Hvor raskt trenger du å herde?
Kjemankre griper umiddelbart ellers, og litt fugemasse på toppen som tetning etterpå.
Kjennes som jeg gikk på en liten røver av byggevarehandelen... prøvd tre forskjellige konsentrasjoner av vann/fuktstopp/betong, men 1 time senere er ingen av haugene gjennomherdet. Knakker jeg lett med fingeren så raser det bare sammen.
Trenger noe som herder på 3-5 minutter. Forutsetningene er 30mm borehull i betong/fjell og 25mm armeringsjern. Vil ikke måtte holde/fiksere jernene en lengre tid, etter 3-5 minutter skal de sitte så hardt at de ikke kan rubbes en millimeter.
Kjemisk anker ville sikkert fungert men det ville blitt en god del tuber for en ikke altfor billig penge, så ville foretrukket et billigere alternativ men som fortsatt herder raskt.
Trenger noe som herder på 3-5 minutter. Forutsetningene er 30mm borehull i betong/fjell og 25mm armeringsjern. Vil ikke måtte holde/fiksere jernene en lengre tid, etter 3-5 minutter skal de sitte så hardt at de ikke kan rubbes en millimeter.
Kjemisk anker ville sikkert fungert men det ville blitt en god del tuber for en ikke altfor billig penge, så ville foretrukket et billigere alternativ men som fortsatt herder raskt.
Klikk her for å svare