Hva gjelder for den typen av kobling du har i veggen. Eller er det et bukkestativ? Er den/det ok å støpe inn? Betong funker vel bra eller skal du gjøre en form for muring. Betongen kan jo være litt vrien å få til å ligge igjen så du får en pen overflate. Kanskje først betong og så puss på det?
Flere spørsmål enn svar men tenkte du må få i gang tråden
Hva gjelder for den type kobling du har i veggen. Eller er det et bukkestøtte? Er den/det ok å støpe inn?
Betong funker vel bra eller skal du gjøre noen form for muring. Betongen kan jo være litt vrient å få til å ligge igjen sånn at du får en pen overflate. Kanskje først betong og så puss på det?
Flere spørsmål enn svar men tenkte at du må få i gang tråden
Takk for hjelpen med igangsettelsen og svaret!
Det er bare et støtte så ingen skjøter blir støpt inn. Satser på betong da!
Ja, kjør på betong. Bland i litt vann så den ikke blir rennende. Jeg ville spart noen mm ytterst som jeg ville sparklet med vanlig sandspartel. Da blir det lettere å få en pen overflate. Lettere å sparkle ut og også lett å slipe.
Ja, kjør på betong. Bland i litt vann så den ikke blir rennende. Jeg ville spare noen mm ytterst som jeg ville sparkle med vanlig sandspackel. Da blir det lettere å få en pen overflate. Letter å sparkle ut og også lett å slipe.
Bra tips, takk!
Ok med sandspackel selv om det er på en kjellervegg? Riktignok drenert.
Ok med sandspackel även om det är på en kjellervegg? Visserligen drenerad.
Kjør f.eks. Weber 318 som er et rotbruk som tørker raskt. Da kan du pusse 1-2 dager etter støping. Så pusser du med kalkmørtel siden det er kjeller. Lykke til!
@janwide & @ByggPlankan - Takk for deres svar. Snakket med en nabo som har gjort det samme. Han sa at bygningsarbeiderne brukte en eller annen type sparkel for å fylle hullene hans. Han visste ikke hvilken type. Noe dere kjenner til?
/L