Hei,
Jeg har et par hull i kjellerveggen min som jeg trenger å fylle igjen for å så male, se bilde.

Jeg tenkte å bruke betong. Er det riktig valg eller skal jeg bruke noe annet?

Takk!

/L

Hullet i en kjellervegg med rør og ledninger synlige. Veggen skal fylles igjen med betong før maling.
 
janwide
Hva gjelder for den typen av kobling du har i veggen. Eller er det et bukkestativ? Er den/det ok å støpe inn? Betong funker vel bra eller skal du gjøre en form for muring. Betongen kan jo være litt vrien å få til å ligge igjen så du får en pen overflate. Kanskje først betong og så puss på det?

Flere spørsmål enn svar men tenkte du må få i gang tråden ;)
 
janwide janwide skrev:
Hva gjelder for den type kobling du har i veggen. Eller er det et bukkestøtte? Er den/det ok å støpe inn?
Betong funker vel bra eller skal du gjøre noen form for muring. Betongen kan jo være litt vrient å få til å ligge igjen sånn at du får en pen overflate. Kanskje først betong og så puss på det?

Flere spørsmål enn svar men tenkte at du må få i gang tråden ;)
Takk for hjelpen med igangsettelsen og svaret!

Det er bare et støtte så ingen skjøter blir støpt inn. Satser på betong da!
 
janwide
Ja, kjør på betong. Bland i litt vann så den ikke blir rennende. Jeg ville spart noen mm ytterst som jeg ville sparklet med vanlig sandspartel. Da blir det lettere å få en pen overflate. Lettere å sparkle ut og også lett å slipe.
 
janwide janwide skrev:
Ja, kjør på betong. Bland i litt vann så den ikke blir rennende. Jeg ville spare noen mm ytterst som jeg ville sparkle med vanlig sandspackel. Da blir det lettere å få en pen overflate. Letter å sparkle ut og også lett å slipe.
Bra tips, takk!

Ok med sandspackel selv om det er på en kjellervegg? Riktignok drenert.
 
janwide
Kanskje ikke sandspackel i kjeller. Men ville uansett legge overflaten etterpå. Pussmørtel fungerer bra.
 
L lantzen skrev:
Bra tips, tack!

Ok med sandspackel även om det är på en kjellervegg? Visserligen drenerad.
Kjør f.eks. Weber 318 som er et rotbruk som tørker raskt. Da kan du pusse 1-2 dager etter støping. Så pusser du med kalkmørtel siden det er kjeller. Lykke til!
 
@janwide & @ByggPlankan - Takk for deres svar. Snakket med en nabo som har gjort det samme. Han sa at bygningsarbeiderne brukte en eller annen type sparkel for å fylle hullene hans. Han visste ikke hvilken type. Noe dere kjenner til?
/L
 
Bestemte meg for å fylle hullet med betong. Funket fint. Dumt spørsmål kanskje, men hvor lenge må jeg vente før jeg legger på puss.

Dybden på hullet var ca 5-10cm.

Og er det nødvendig å netting på så små flater?
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.