Driver med litt håndverk i kjelleren og frisker opp. Har flere steder der det tidligere har vært stikkontakter og annet på veggene. Hva skal man bruke for å ordne opp? Noen form for mørtel eller puss? Sparkel er jo ikke riktig så mye forstår jeg!
 
  • Vegg med spor og hull, tidligere brukt til elektriske uttak, klart for reparasjon. Skadet gips og betong kan sees i bildet.
Kjøp heller en sekk pussmørtel B eller C istedenfor. Den koster ca 50 kr for 20 kg istedenfor husfixen ovenfor som koster 189 kr for 2.5 kg. Bland det du trenger.
 
  • Liker
kest
  • Laddar…
-RB- -RB- skrev:
Men kjøp heller en sekk med pussmørtel B eller C i stedet. Den koster ca. 50 kr for 20 kg i stedet for husfixen over som koster 189 kr for 2,5 kg.
Bland det du trenger.
Hva er forskjellen på B og C?
 
B
C Corsair skrev:
Hva er forskjellen på B og C?
er litt hardere, mer sement i blandingen. ev kanskje du skal kjøpe KC-bruk i stedet for B eller C
 
B er litt hardere enn C. (Inneholder mer sement i forhold til mengden kalk.)
Hvis huset ditt er gammelt, kan det til og med være en ren kalkmørtel som er veldig porøs. Men det ser ikke slik ut på bildet ditt, synes jeg. Gammel kalkmørtel kan man smuldre opp med fingrene.
 
Låner tråden. Hva er best for å fylle igjen og erstatte store, grove segmenter av lettbetong?
 
Det kommer an på hvor store hull du har.
 
Jeg har brukt C-bruk i min kjeller til det samme.
Fungerer bra og ikke glem å forvanne og plastre hvis du vil at det skal feste perfekt.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Det kommer an på hvor store hull du har.
Store.
 
  • Verktøy inni sprekk i murvegg, sannsynligvis brukt for å bryte opp eller justere steinene.
Ok, da er de fleste pussmørtel en dårlig idé. Det funker men du må legge veldig mange lag.

Jeg ville blande grovbetong og fylle hullene med, deretter puss når veggen er gjenopprettet.
 
Om det er større hull i en murt vegg så hadde jeg hugget ut og murt inn nye steiner.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Ok, da er de fleste pussmørtel en dårlig idé. Det fungerer men du må legge veldig mange lag.

Jeg ville blande grovbetong og fylle hullene med, deretter puss når veggen er gjenopprettet.
Det er en tanke også jeg har hatt, men jeg har hørt at det er feil å reparere med hardt materiale på mykt materiale. Sant eller falskt, bra spørsmål.
 
Ja når man pusser stemmer nok det. Er man reparerer store hull vetefasen om det spiller noen rolle....
 
MathiasS MathiasS skrev:
Ja når man pusser stemmer nok det. Er man reparerer store hull vetefasen om det spiller noen rolle....
Jeg kjører fanemig på det. Tror at jeg kjører på ordentlig og bruker drygt og snålt vannblandet B, etter at jeg primeat.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.