Hei!
Skal rive gillestuen. Jeg tenkte å pusse veggene nede i kjelleren, hvilken puss tåler mest fukt? Ville vanlig Pussmørtel C fungere?
Går det an å bestille hvitfarget puss, da slipper man vel å male? Eller blir det billigere med silikatmaling over?
Jeg vil jo ikke at det løsner etter et år, eller finnes det andre alternativer?
Skal rive gillestuen. Jeg tenkte å pusse veggene nede i kjelleren, hvilken puss tåler mest fukt? Ville vanlig Pussmørtel C fungere?
Går det an å bestille hvitfarget puss, da slipper man vel å male? Eller blir det billigere med silikatmaling over?
Jeg vil jo ikke at det løsner etter et år, eller finnes det andre alternativer?
Ja altså det lukter virkelig kjeller, tipper på at det finnes mugg i isolasjonen, så jeg vil gjerne få bort hele peisestua så fort som mulig.
Jeg kunne begynne med rivning, ta bort tregulvet og alt annet. Deretter kan jeg la veggene være bare til jeg vet om veggene er tørre nok og drenere på nytt om det skulle være nødvendig. Jeg vet ikke hvordan det ser ut der bak akkurat nå. At jeg lar veggen være bar helt enkelt, den er kanskje allerede pusset, ingen anelse.
Men fukt fra platen vil det jo alltid være, så i hvert fall nedre delen av veggen vil mer eller mindre være påvirket av fukt.
Under tregulvet, er det sand og grovstøpt plate. Kan man støpe på den eksisterende platen så gulvet blir jevnere? Tenkte legge filtmatter over senere, tror fliser blir for kaldt.
Jeg kunne begynne med rivning, ta bort tregulvet og alt annet. Deretter kan jeg la veggene være bare til jeg vet om veggene er tørre nok og drenere på nytt om det skulle være nødvendig. Jeg vet ikke hvordan det ser ut der bak akkurat nå. At jeg lar veggen være bar helt enkelt, den er kanskje allerede pusset, ingen anelse.
Men fukt fra platen vil det jo alltid være, så i hvert fall nedre delen av veggen vil mer eller mindre være påvirket av fukt.
Under tregulvet, er det sand og grovstøpt plate. Kan man støpe på den eksisterende platen så gulvet blir jevnere? Tenkte legge filtmatter over senere, tror fliser blir for kaldt.
Jeg vet ikke hvor glatt den er, men ifølge utsagn skal den være "grovriven", så jeg får håpe den er tilstrekkelig glatt for teppe.Fulkemisten skrev:
Klikk her for å svare
