En hvit panelvegg med tre seksjoner, montert på en lys vegg med parkettgulv foran. Detaljene er enkle med en elegant listverk øverst.

Heisann.

Jeg vil lage en lignende vegg bak sengen. Den skal bli et sted mellom 120-150cm høy er tanken.
Min fundering er hvilket materiale som er best til dette? Har sett på både Board og Plyfa, men vil gjerne ha tips på hvilket som er enklest å arbeide med og deretter male. Jeg trenger nok å spikre fast remsene, det blir et lite provisorium til jeg skal begynne å renovere på alvor innendørs, så det er ikke mulig å lime bare.

Tips, forslag, ideer og kunnskap mottas takknemlig :)
 
Happifejz Happifejz skrev:
[bilde]

Heisann.

Jeg vil lage en lignende vegg bak sengen. Den skal bli et sted mellom 120-150cm høyt er tanken.
Min vurdering er hvilket materiale som er best til dette? Har sett på både Board og Plyfa, men vil gjerne ha tips om hvilket som er enklest å jobbe med og deretter male. Jeg må nok spikre fast remsene, det blir et lite provisorium inntil jeg skal begynne å pusse opp på alvor innendørs, så det er ikke mulig å bare lime.

Tips, forslag, ideer og kunnskap mottas med takk :)
Jeg ville brukt en ferdig board og skutt den fast med spikerpistol :)
https://www.bygghemma.se/hus-och-by...MI2o69y_7J_gIVVeuyCh2drQzMEAQYByABEgL5vvD_BwE
 
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Jeg ville ha brukt en ferdig board og festet den med spikerpistol :)
[lenke]
Det så praktisk ut, men jeg skal tilpasse veggen med mål, så jeg trenger å skjære "remser" og montere. Ville tro at ca 4mm tykt kan bli passende?
 
G GregerPåBrandstationen skrev:
Hallo @Happifejz!
Hvordan ble panelet? Hvilket materiale valgte du?
Oh, jeg fant på andre prosjekter så jeg glemte det bort 🤷‍♀️😅 Men til høsten kanskje jeg kommer tilbake med materialvalg og resultat 😀
 
  • En hvit toetasjes bygning med stillas og blå himmel i en villahage, forberedt for videre renovering og materialvalg.
Åh, det ser ut som at du har mye å gjøre!
Jeg tenkte bare si dels at jeg fant bloggen hvor bildet kommer fra, og der sier de at de brukte IKEA Sävedal skapdører, om jeg forsto det riktig.
https://www.expressen.se/skonahem/blogg/starwoman/2017/01/05/vaggpanel-diy/
Jeg har selv laget lignende som sengegavl med 6mm MDF og deretter en fransk speillist oppå. Det ble kanon!
 
  • Elsker
Happifejz
  • Laddar…
G GregerPåBrandstationen skrev:
Åh, det ser ut som at du har å gjøre!
Jeg tenkte bare si både at jeg fant bloggen der bildet kommer fra, og der sier de at de brukte IKEA Sävedal skapdører, om jeg forsto det riktig.
[lenke]
Jeg har selv gjort lignende som sengegavl med 6mm MDF og så en fransk speil-list oppå. Det ble kanon!
Oh, det må jeg sjekke senere! Takk for tipset 🥰
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.