Hei, jeg skal montere en servant på badet, type frittstående skål som settes oppå en plate. Platens lengde kommer til å være 124 cm, bredde 55 cm. En stund vurderte jeg å få en marmorplate tilpasset, men jeg er bekymret for at det blir altfor tungt med tanke på platens og servantens vekt.

På venstre side (55 cm) er det en betongvegg, på høyre side (55 cm) er det en pusset våtromsplate, det samme i bakkant (124 cm). Hadde det vært betong rundt om, så hadde jeg ikke vært så bekymret. Greia er at jeg ikke vil ha for store konsoller. Min tanke er å feste en form for list langs de tre sidene (silikon, skruer, ekspander) og deretter bare legge platen på. Tror dere jeg trenger noen konsoll i midten?

Et alternativ til marmorplaten som jeg vurderer er å kjøpe MDF? og deretter kle den med samme type mosaikk som jeg har andre steder på badet. Dette for å redusere vekten.

/ Robert

MDF og baderom hører ikke sammen, MDF sveller ved den minste vann/fukt. Du kan fuktsperre MDF-platen, men finn på noe annet i stedet.

Protte

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.