Vi holder på å bygge et nytt hus, og i dette vil vi ha en trapp av modell "firkantet spiraltrapp", dvs. at trinnene følger veggen på to sider, og henger i taket på to sider. De kobler til en midtsøyle i rustfritt stål, og koblingene til veggen og taket er også i rustfritt stål. Jeg vedlegger et bilde av trappmodellen så dere ser tydeligere.
Vi har nå kommet frem til at vi ikke vil ha trinn i glass, som ursprungsmodellen som vi har tatt utgangspunkt i hadde, men i et annet materiale som fortsatt kan være holdbart med en tynn tykkelse.
Noen som har tips om et materiale der det holder med noen centimeters tykkelse for å være tilstrekkelig holdbart for å fungere som trinn?
Jeg har også lett etter bra materialer til min svevende trapp.
Arbeidshypotesen er for tiden å bruke karbonfiber. En første prisvurdering, uten å ha diskutert tykkelsen på trinnene (det er materialet som er dyrt, så jo tykkere trinn, jo dyrere) jeg har fått fra Carbix (www.carbix.se) er at det ville koste 6000-15000 pluss MVA for 9 trinn i størrelsen 60 cm brede 20 cm.
Hvorfor ikke greie det slik at hele trappen blir i rustfritt? Hvis du bruker 6mm som trinn, så trengs det nok ingen nedbøying av kanter og det blir en enhetlig trapp. Dog kanskje for enhetlig...
Danne_H: at vi ikke vil ha glass er av flere grunner. Personlig liker jeg ikke den "blå" fargen som tykkere glass får (synes på bildet). Så er det også glatt, dyrt, og skitt og flekker synes godt og ser ufresht ut.
Du slipper den blå fargen om du velger jernfritt glass (f.eks. optiwhite). Koster litt mer, men ikke så veldig mye tror jeg.
Er imidlertid enig i dine øvrige argumenter.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.