Trenger materialtips!

Skal opp med et kaldtlager som kommer til å stå rett ved husveggen. Tanken var at lageret ikke skal bygges sammen med huset, men stå 2-3 cm fra en teglvegg på huset, og da oppstår selvfølgelig spørsmålet om hva som er mest egnet utenpå trestammen. Lageret for øvrig vil være bygget av en 2x3", og tanken var vel å gjøre veggen som vil være mot huset ferdig og deretter reise den opp. For øvrig blir det panel på lageret.

Hva bruker man mot husveggen? Finerplate? Jeg vurderte en stund å spikre terrassebord, men samtidig liker jeg ikke de sprekkene som oppstår med årstidene. Letet etter trykkimpregnert panel som ville vært perfekt uten hell. Har ingen krav til materialet ellers annet enn at det er en rimelig kostnad.

Det er omtrent 3200x2400mm veggflate vi snakker om.

Jeg ville nok bygget boden uten vegg mot husets teglvegg.

Tett mellom "tverrveggene" og teglveggen med skum eller utefugemasse avhengig av hvor store sprekker det blir, og la teglveggen være åpen inn mot boden.
Du kan jo sette opp hyller som står på gulvet/marken og som ikke trenger å skrus i noen vegg.
Å bygge inn husets yttervegg tror jeg ikke på.
Dessuten virker det som en unødvendig kostnadspost med veggmaterialet der.

Bygger det sammen med huset som siste utvei

Materialforslag?

myrstack skrev:
Bygger sammen det med huset som siste utvei

Materialforslag?
Kanskje planker?
Du hadde vel tenkt å bygge et skur i tre?
Da er lette lekter, f.eks. 70x45 med kledning i Z-panel 22x 120 OK.
Men hvordan det gjøres avhenger jo av om du vil ha panelet horisontalt eller vertikalt.

Bod med stenderverksram som sagt, øvrige sider skal matche litt andre ting så valgfriheten er begrenset til stående dobbelfasaderpanel der. Gjenstår baksiden da. Vil ikke vises så utseendet spiller ingen rolle.

myrstack skrev:
Førrom med tråregelstomme som sagt, øvrige sider skal matche litt andre ting så valgfriheten er begrenset til stående dobbelfaspanel der. Tilbake står baksiden da. Vil ikke synes, så utseendet spiller ingen rolle
Baksiden, altså mot husets yttervegg, kan du altså se bort fra.
Den fyller ingen funksjon helt enkelt.
Sett opp en hylle der i stedet hvor du kan legge ting.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.