Før i tiden brukte man masonitt på samme måte som vi i dag bruker renoveringsgips, f.eks for å dekke over en spont/panel slik at man kan tapetsere eller male. Hvordan gjør man dette... jeg mener, hvordan fester man masonitten og hvordan får man sammen skjøtene? De fleste bruker jo renoveringsgips, men masonitt er jo billigere og lettere å håndtere, er det noen stor ulempe jeg har oversett? Kan tenke meg at skjøtene er vanskelige å få sammen...

Finnes ingen fordeler med masonite bortsett fra om du finner dem billigere. Skjøtene kommer til å se ut som dritt dessuten kommer du aldri til å få overflaten glatt.

Masonite beveger seg så mye mer varierende fuktighet. Det blir lett bulkete. Om du nå skulle få for deg å bruke masonite, tenk på å fukte den før du setter opp den, så den er maksimalt utstrakt.

Hadde nok ikke tenkt å bruke masonitt. Vurderte det en stund siden gips uansett ikke holder i garasjen, men det får nok bli kryssfiner i stedet. Malt masonitt er ganske OK i boder mm, men jeg har bare sett det i eldre hus.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.