Vi har en gammel hytte på tomten, bygd i tre, fra 30-tallet, som jeg vil gjøre i stand til gjestehytte. Det virker som om det er tapetsert masonite direkte på treveggene. Problemet er at masoniten bukter ut her og der. Hvordan skal jeg gjøre med det. Kan jo ikke tapetsere eller male uten at masoniten ligger fast. Skal jeg spikre med små stifter og sparkle over? Lage små hull og forsøke å sprøyte inn noe lim? Kanskje spikre opp tynne bord/lister med noen cm mellomrom og deretter male alt? Eller hva kan jeg gjøre? Vil dessuten koste på så lite som mulig i dags situasjonen, både når det gjelder penger og arbeid.
Sist redigert:
Er det jevn vegg bak, er det billigst og raskest å spikre der det buler ut. Skal det gjøres litt mer seriøst, kan man skru opp repgips utenpå masoniten. Men også da kan det være bra å sette noen spikre eller skruer i de verste bulene først.
OK, men jeg må vel sparkle over spikerhodene da? Sparkle, "remsa" over og slipe? Vil helst ikke sette opp gips eller annet som bygger på, ettersom det finnes fine taklister som jeg vil beholde.useless skrev:
Klikk her for å svare