Så er det satt hos meg, altså en solid bjelke som jernene sitter i. Det er selvfølgelig en helt annen konstruksjon, men kanskje gir det en idé om hvor grov din konstruksjon skal være.
I dette tilfelle har det sittet markiser i mange år på den bjelken, og det synes ikke i det hele tatt. De forrige markisene blåste dessverre bort. Nå har jeg en 5x3 fra Hornbach, som jeg satte opp i fjor. Skal komplettere med en 4x3 ved siden av. Jeg tror jeg betalte om lag 6000 for den i fjor, og jeg er fornøyd. Den skal tåle vind i henhold til klasse 2, noe som er bra for den prisklassen. Jeg skal komplettere med en til og så solsensor og vindsensor så jeg slipper å styre selv.
Har du byttet ut styringen til noen smart styring, for eksempel via Wi-Fi, Homey eller lignende, HA?
Så er det satt hos meg, altså en skikkelig bjelke som jernene sitter i. Det er så klart en helt annen konstruksjon, men kanskje gir det et inntrykk av hvor solid din konstruksjon bør være.
I dette tilfellet har det sittet markiser i mange år på den bjelken, og det synes ikke i det hele tatt. De forrige markisene blåste dessverre i stykker. Nå har jeg en 5x3 fra Hornbach, som jeg satte opp i fjor. Skal komplettere med en 4x3 ved siden av. Jeg tror jeg betalte omkring 6000 for den i fjor, og jeg er fornøyd. Den skal tåle vind i henhold til klasse 2, noe som er bra for denne prisklassen. Jeg skal komplettere med en til og deretter solsensor og vindsensor så jeg slipper å styre selv.
Vi har samme type feste, men vi skrudde opp mot takstolen for å slippe planke på veggen, og det har fungert bra.
Brukte de 2 ledige hullene som man ser på bildet ditt som er oppover.
Satte 3 markiser slik.
Vi har samme type feste men vi skrudde opp mot takstolen for å slippe planke på vegg og det har fungert bra.
Brukte de 2 ledige hullene som man ser i ditt bilde som er oppover.
Satte 3 markiser slik.
Omtrent sånn, bare oppover?
Selv vurderer jeg å flytte ned festene noen cm for å kunne få en bedre vinkel, alternativt om jeg kan gjøre takfoten noen cm smalere.