Vi er nyinnflyttede siden ett år tilbake og har nå begynt å kikke på balkongene. Treverket er veldig uttørket, på ett sted er det dessuten helt råteskadet. Jeg lurer på hva vi skal erstatte med?

Magefølelsen sier at jeg burde kjøpe vanlige reglar i samme størrelse og deretter male dem ordentlig før jeg bytter dem ut. Eller er det bedre å erstatte med impregnert og male dem til våren?

Hvorfor har malingen løsnet som den har? Antar at virket var for vått. Er det reglar eller impregnert som er brukt tidligere?

Takknemlig for alle svar!! :D

• Svartmalt treverk på balkong med slittasjer og sollys. Gulvet har ubehandlet treplanker, og det er malingutstyr plassert på gulvet.
  • Grått, slitt balkongrekkverk med uttørket og flassende maling, dekorert med en svart kabel eller lyslenke.
  • Råttent treverk på en balkong med synlige sprekker og avskallet maling. Sollys og skygger treffer overflaten, som viser tegn på uttørking.
  • Rødmalt balkongrekkverk med avflaket maling og råteskader. Trær rundt området. Sollys på skadeområdet.
  • Slitt og avskallet maling på treverk av balkongreling. Treverket viser tegn på uttørking og mulig råteskade.
Hei! Ja, bytt ut dem. Jeg ville sett på en som en overligger, slik at vannet ikke blir liggende. Ville valgt en svakt konveks bare.
Grunnolje, mal x2 med bra maling. Vær nøye med endetre!
Så alt selvfølgelig, sørg for at det er helt tørt, bruk riktig skrue, skrap/slip på gammel maling, behold intet råttent treverk! Eventuelle gliper kan du tette med malingsbar akrylfog for utendørs bruk. Lykke til!

Det lønner seg med kvalitet også. Jeg hadde ikke brukt trykkimpregnert men bra fur-virke.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.