Hei!

Jeg har sparklet fire vegger i et mindre rom og støvsuget veggene og børstet av med kost. Malte en gang i litt halv dunkel belysning og tenkte ikke så nøye. Malte en gang til og nå har det blitt mange små støvsamlinger som har tørket i malingen. Det går an å fjerne de fleste med neglen, men det er masser.

Hva gjør jeg?

Kan det fungere å bruke fint sandpapir og pusse litt lett, tørke av veggen for støv og så male igjen? Hva tror dere? Hvilken størrelse på korn i så fall?

Det går å kjøre med f.eks. 120-papir, så stryke igjen.
Men hva malte du med? Vasket (med oppvaskmiddel) kvalitetsrulle eller? Høres nesten ut som det er slipp fra rullen for så mye støv burde du ikke ha hatt igjen.

Hei!

Okei, så jeg burde ikke gå under 120 korn? Jeg vasket rolleren i såpe og vann før jeg begynte. Jeg har brukt 2 stk. rollere, først en fin men jeg ville ha mer struktur så brukte en rought fra Jem o Fix. Det har vært litt hårtap et sted, men for det meste ser det ut til å være støv.

Går det an å gå flekkvis med sandpapiret, eller vil det vises når jeg maler igjen at det er ujevnt?

Kjør med leddet slipkloss og gå over hele overflaten, det vil ikke synes når du har malt.

Hele overflaten, som i hele veggene?

Ja, bare litt lett så du vet at all søppel er borte.

Tusen takk, jeg tester det! :)

Et tips for fremtiden er jo å vaske veggene etter støvsuging. Jeg vasker alltid med en rett gulvmopp med målartvätt mellom bredsparkling og grunning. Da får man bort all støv.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.